کرونا، بیش از ۲۰۰ کلاس اولی را از تحصیل بازداشت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جاری، والدین بیش از ۲۰۰ نفر از کلاس اولی های استان، به علت ترس از کرونا مانع حضور فرزند خود در مدرسه شدند.

«مهدی مودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: والدین به علت جلوگیری از ابتلا به کرونا، ترجیح دادند تا فرزندشان یک سال از تحصیل عقب بماند از این رو از حضور آنان در مدرسه خودداری کردند.

 


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: سال تحصیلی جاری، 801 نفر از دانش آموزان ابتدایی استان از حضور در مدرسه بازمانده بودند که جز 85 نفر، همه در کلاس های درس جذب شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون 85 نفر دانش آموز استان از تحصیل و حضور در مدارس بازمانده اند.

 


مودی افزود: 6 نفر به علت فقر، 12 نفر به علت داشتن سرپرست بد و یا نداشتن سرپرست، یک نفر به دلیل شغل و 66 نفر بدون داشتن مشکل خاصی از تحصیل بازمانده اند.

 


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: 18 نفر که به دلیل فقر مالی و بدسرپرستی از آموزش محروم شده اند، تحت پوشش هیچ دستگاهی قرار ندارند.

 


مودی گفت: به هر حال کرونا، تحصیل و آموزش دانش آموزان را به گونه دیگر رقم زد اما اکنون هیچ دانش آموزی در استان از آموزش محروم نیست.

 


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میزان پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99.26 درصد است که از میانگین کشوری که 98 درصد است، بالاتر است.

 


وی افزود: میزان پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی های استان 96 درصد است که رتبه اول استان های کشور را به خود اختصاص داده ایم.

 


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گذر تحصیلی در دوره متوسطه اول 95 درصد و در دوره متوسطه دوم 87 درصد است. 

 


بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز در خراسان شمالی تحصیل می کنند که ۴۲ درصد در مقطع متوسطه و ۵۸ درصد در مقطع ابتدایی است.

 


در استان خراسان شمالی ۲ هزار و ۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۴۵ کلاس درس و ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز وجود دارند که ۱۵ هزار و ۷۶۶ نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

 

 

کد خبر 1054619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha