نقش مساجد در حوزه اقتصادی جدی‌تر گرفته شود/ مسجدی‌ها  در حوزه مقابله با کرونا جهش تولید را رقم زدند

حجت‌الاسلام پورحسین با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد همچون دوران دفاع مقدس استفاده شود، گفت: نقش مساجد در حوزه اقتصادی باید از سوی مسئولان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان و خود مسجدی‌ها جدی‌تر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین «پورحسین» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انتخاب شعار و نام سال از سوی مقام معظم رهبری به معنای جهت دهی به حرکت آحاد مردم و مسئولان است، اظهار کرد: اینکه گاهی در چنین فضایی عده ای از مسئولان مسائل حاشیه ای را مطرح می کنند جای تاسف بسیار است و در چنین نقطه ای، مساجد، هیئت ها و حوزه های علمیه باید مدام شعار سال را به گفتمان غالب در جریان کشور تبدیل کنند.

 

این استاد حوزه  علمیه افزود: مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا این کار را به خوبی انجام دادند و همین باعث شد موجی قوی تر از امواج کرونا توسط مسجدی ها در سراسر کشور شکل بگیرد که الحمدالله هیئت ها را نیز با خود همراه و تهدید کرونا را به یک فرصت بزرگ تبدیل کرد.

 

وی تصریح کرد: اکنون که کشور در آستانه انتخابات بزرگی قرار دارد بار دیگر باید مساجد شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری طی یک دهه اخیر مدام تکرار کرده اند به گفتمان غالب تبدیل کنند، البته نباید موضوع فرهنگ و سبک زندگی که از مطالبات دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به حاشیه رود.

 

وی اضافه کرد: نکاتی که تاکنون گفته شود متوجه مساجد و مسجدی ها و هیئت ها و هیئتی ها و در یک کلام، نیروهای پای کار و میدانی انقلاب اسلامی است، از سوی دیگر، مسئولان نیز وظایفی بر عهده دارند، به این معنا که نقش مساجد در حوزه اقتصادی باید از سوی مسئولان و فعالان اقتصادی و کارآفرینان جدی تر گرفته شود به این معنا که وقتی یک مسئول قرار است برنامه سالیانه دستگاه خود را تدوین کند، باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور به ویژه نیروهای مسجدی، هیئتی و گروه های جهادی و قرارگاه های فرهنگی به خوبی استفاده کند.

 

پورحسین اضافه کرد: اگر همین نکات را موضوع اصلی کشور و جهان یعنی بیماری کرونا مورد بررسی قرار دهیم این واقعیت روشن می شود که مسجدی ها ارکان جهش تولید در حوزه مقابله با کرونا بوده اند به طوری که با قاطعیت می توان اعلام کرد اگر تلاش گروه های جهادی مساجد نبود امروزه ماسک به این سهولت، سرعت و ارزانی در اختیار آحاد مردم قرار نمی گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه نمی توان از این همه خدمات فزاینده و بی نظیر مساجد در دوره کرونا به راحتی گذشت که اگر مسئولی چنین کند، باید در دنیا و آخرت پاسخگوی این غفلت خود باشد، گفت: مدیران کشور باید همچون دوره دفاع مقدس از ظرفیت اهالی مساجد به ویژه جوانان پر توان و با انگیزه و متدین بسیجی استفاده کنند تا مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد عملیاتی شود و شاهد کاهش مشکلات معیشتی مردم باشیم.

کد خبر 1054644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha