۱۵۰ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی شیراز توسط شهرداری هزینه شده است

اسکندر پور گفت: ظرف ۲ سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در بافت تاریخی از سوی هزینه شد و امروز می بینیم که جریان زندگی در بافت تاریخی احیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (شنبه 18 اردیبهشت) در مراسم رونمایی پوستر سینمایی «گِرِن» که در بوستان «شهروند» شیراز برگزار شد، گفت: پارک 11 هکتاری در زمان شهردار سابق ساخته شده است و شهرداران مناطق هم در ایجاد این پارک تلاش زیادی کردند و تجهیز این فرهنگسرا در این دوره شکل گرفت.

شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که نقطه ای که این پارک واقع شده، این منطقه در سابق حریم شهر شیراز بود و به مرور به شهر شیراز اضافه شدند، اظهار کرد: روستاهای این مناطق به تدریج به شهر اضافه شدند، 24 تا 25 سال است با این مشکل روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه روستاهای اطراف که زیرساخت شهری ندارند، با اصرار دولت و نمایندگان مجلس به شهر اضافه می شوند، اضافه کرد: تطبیق زیرساخت ها با زیرساخت های شهری مشکل ایجاد و این اتفاق هزینه بسیار بالایی بر شهرداری تحمیل می کند.

اسکندرپور با اشاره به اینکه با الحاق چند روستای دیگر به شیراز مخالفم، بافت روستایی باید روستایی بماند اما متناسب با بافت روستایی باید توسعه یابد، افزود: به محض الحاق، مردم این مناطق توقع دارند که تمام امکانات شهرری را با بهترین کیفیت داشته باشند، که این هزینه بر دوش شهرداری تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه من فرماندار شیراز بودم و می دانم توسعه روستا وظیفه دولت است و دولت وظیفه دارد، خدمات دهد اما این خدمات داده نمی شود و انباشت شده و زمان الحاق روی شهرداری سرریز می شود، تاکید کرد: گویم، روستایی بود که مسیر عبوری بین استانی و یک مسیر تردد برای گردشگری داشت پس از آن به شیراز ملحق شد، از سال 84 دولت قرار بود این مسیر را تعریض کند 20 سال انجام ندادند و بعد از 20 سال همه مسائل را بر گردن مردم و شهرداری گذاشتند، شهرداری باید از پول مردم هزاران میلیارد تومان هزینه کند که این مسیر با زیرگذر و روگذر و یا تملک بهسازی و یا تعریض شود.

وی با اشاره به اینکه این صحبت ها که به داد مردم شرق و جنوب شهر برسید، تنها یک سخن است، افزود: پول از منطقه یک جذب می کنیم و به منطقه جنوب شهر می بریم در حد نیاز خیلی هم خوب است اما نمی توانیم همه هزینه مناطق دیگر را در سایر مناطق استفاده کنیم.

شهردار کلان شهر شیراز با اشاره به اینکه بافت میانی شهر شیراز در حال نابودی است چون با این حرف ها اجازه سرمایه گذاری ندادند، افزود: بافت تاریخی شهر شیراز را نابود کردیم و 370 هکتار به محل زندگی اتباع بیگانه رسید و تراکم و انباشت این اتباع باعث ایجاد مشکل امنیتی برای شهر شیراز می شود.

وی با اشاره به اینکه با این شعار سطحی اجازه ندادند به بافت تاریخی و فرسوده برسیم، تاکید کرد: یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در شیراز وجود دارد که بافت تاریخی نیست و متاسفانه به علت بد عمل کردن مسئولین بافت تاریخی به بافت فرسوده تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی به محلی برای انواع و اقسام ناهنجاری های اجتماعی مبدل شده بود، اما شهرداری در 2 سال اخیر این بافت را دوباره به ثروت مردم شیراز مبدل کرد، اظهار کرد: ظرف 2 سال گذشته حدود 150 میلیارد تومان در بافت تاریخی از سوی هزینه شد و امروز می بینیم که جریان زندگی در بافت تاریخی احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه معضلات را باید درست شناخت و آن را حل کرد برخی از معضلات را نمی توان چکشی عمل کرد، افزود: متاسفانه بافت میانی هم در حال فرسوده شدن است.

اسکندرپور همچنین گفت: در منطقه کوزه گری 400 میلیارد تومان پروژه نظیر پردیس سینمایی در حال احداث است.

کد خبر 1054685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha