استان سمنان از پیک چهارم کرونا عبور کرد

آشناگر از عبورکردن استان سمنان از پیک چهارم کرونا خبردادوگفت: وضعیت پنج شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند و هیچ شهری در استان قرمز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه استان سمنان از پیک چهارم کرونا عبور کرده است گفت: این به معنای پایان کرونا نیست و از مردم درخواست می‌شود همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در جدیدترین رنگ‌بندی منتشرشده در اپلیکیشن ماسک، سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند اظهارداشت: آرادان، سرخه و میامی زرد هستند که این مهم می‌طلبد تا برای تغییر رنگ‌بندی به سمت آبی از هرگونه حضور در اجتماعات پرهیز شود.

 

وی ضمن بیان اینکه هیچ شهری در استان قرمز نیست افزود: با توجه به اینکه تعطیلات عید سعید فطر را پیش روز داریم از مردم فهیم استان سمنان انتظار می‌رود از رفتن به سفر اجتناب کنند زیرا هرگونه جابه‌جایی ریسک بالایی دارد و امکان ورود به پیک پنجم را فراهم می‌کند.

 

آشناگر با تأکید براینکه ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید مدنظر مردم قرار گیرد ادامه داد: رعایت این موارد می‌تواند سلامتی را به دنبال داشته و مانع ابتلای بیشتر مردم به کووید ۱۹ شود.

 

استاندار سمنان افزود: همکاری اصناف، رسانه‌ها و مردم می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند لذا تا واکسیناسیون همه گروه‌های پرخطر بهتر آن‌که به پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی پایبند بوده و آن‌ها را به‌دقت رعایت کنیم.

 

وی درخصوص امتحانات مدارس در شرایط کرونایی نیز بیان کرد: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با انجام تست‌های کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

 

آشناگرهمچنین با بیان اینکه روند واکسیناسیون گروه‌های هدف در نظر گرفته شده در استان سمنان به خوبی در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به زودی واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال آغاز می‌شود، افزود: از روز سه‌شنبه هفته جاری، ترددها در سراسر کشور با ممنوعیت‌هایی مواجه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در ارتباط با کنترل ورودی شهرهای استان برای جلوگیری از هرگونه تردد غیرضروری، نظارت‌ها را تشدید کنند اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بازرسی از سوپر مارکت ها و خواربار فروشی در محله‌ها و نانوایی‌ها را با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید کند.

کد خبر 1054731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha