برای ترددها در تعطیلات عید سعید فطر تمهیدات لازم اجرا می شود

جمالی گفت: برای تعطیلات عید سعید فطر حتما تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده و نیروی انتظامی اقدامات لازم را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در نشست استانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، اظهار کرد: مشاهده افت و خیزها و کاهش سیر نزولی در پیک کرونایی در برخی مناطق استان نباید ما را  نسبت به رعایت شیوه نامه ها غافل کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، امروز در اغلب مناطق استان‌ به پیک نهایی موج دوم کرونا گذشتیم و سیر نزولی را طی می کنیم، گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان و فوتی‌ها رو به کاهش بوده که این موضوع نشانه مدیریت مجموعه دست اندارکاران و مهارت کادر درمان و کار و تلاش مدافعان سلامت و مراعات بیشتر از سوی مردم استان است.


 

وی تاکید کرد: کسانی که واکسن تزریق کرده اند، ‌باید بدانند که فقط خودشان مصونیت یافته و ممکن است به عنوان ناقل، بیماری را منتقل کنند و باید حتی پس از تزریق واکسن دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.


 

جمالی با بیان اینکه باید مراقب انواع جهش یافته ویروس کرونا باشیم و نباید باعث مغشوش شدن اذهان عمومی شد، افزود: راه مقابله و پیشگیری از جهش‌های متعدد این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ها و عدم حضور در اماکن شلوغ است که اگر این شیوه نامه های بهداشتی کامل اجرا شود، با همه انواع جهش یافته ویروس می ‌توان به راحتی مقابله کرد.


 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستیابی و توانمندی ها در ساخت واکسن ملی اشاره کرد و گفت: گروه نخست که مدافعان سلامت هستند، واکسن گرفتند و گروه دوم افرادی که سن بالای ۸۰ سال دارند کار واکسن آنها در حال انجام است و گروه های بعدی ۷۵ ساله و ۷۰ ساله ها که در نوبت واکسن هستند.


 

وی به تقدیر و تشکر دکتر روحانی از کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این جلسه از اینکه کهگیلویه و بویراحمد گرفتار پیک های دوم و سوم کرونا نشد و جهشی از آن عبور کرد اما با اینکه در پیک چهارم گرفتار آمد ولی توانست به شدت و با سرعت از آن خارج شود، تقدیر و تشکر کرد.


 

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نشست های انتخاباتی در وضعیت کرونایی و همچنین غیرقانونی بودن آن، گفت: نسبت به نشست های انتخاباتی قطعا برخورد خواهد شد.


 

وی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات اصل است و باید هوشمندانه، عقلانی و سلامت محور شود. 


 

جمالی با پرهیز از تجمعات و دورهی ها تاکید کرد: کرونا یک مسئله ملی است و کسی حق ندارد که آن را دستمایه سیاسی برای مسائل حزبی، جناحی و خدای ناکرده انتخاباتی قرار دهد.


 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای تعطیلات عید سعید فطر حتما تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده و نیروی انتظامی اقدامات لازم را خواهند داشت. 


 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از شیب نزولی کرونا در استان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به نمونه های متاسیون یافته این ویروس خطرناک باید دستورالعمل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.


 

«پرویز پزدان پناه» افزود: هم اکنون در استان ۴۰۸ بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۵ نفر در بخش ویژه تحت درمان هستند.


 

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۱۹ هم استانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

کد خبر 1054734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha