ایجاد اشتغال و توانمندسازی راهی برای خروج مددجویان از گردونه حمایت

ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی راهی موثر در خروج نیازمندان از گردونه حمایت است.

«مجید مومنی» با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهمترین اولویت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمند سازی مددجویان است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد در این راستا فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد و با ایجاد اشتغال پایدار و توانمندی خانواده‌های زندانیان ۶۶ خانواده زندانی استان مرکزی از گردونه حمایتی خارج شده اند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی را یکی از مهم‌ترین اولویت های کمیته امداد دانست و بیان کرد: امید است بتوانیم با انجام این کار علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش گره گشایی مشکلات آنان نیز باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه این خانواده‌ها یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند، بیان کرد: این افراد در مشاغل دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل، صنعت، خدمات و قالی بافی مشغول به کار شدند.

 

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: اعطای وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال، ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، طرح محسنین( حمایت از فرزندان )، کمک هزینه درمانی، اجاره و ودیعه مسکن، خدمات فرهنگی، مشاوره و کمک رزمایش مؤمنانه از خدمات ارائه شده به این خانواده‌ها بوده است.

کمک به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش با انجام فعالیت های فرهنگی

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: کمک به این عزیزان در راستای تحصیل و کسب علم و دانش یکی از وظایف کمیته امداد است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۴۰۰ دانش آموز و ۶۶۵ دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی بهره مند هستند، افزود: آگاه سازی و آموزش خانواده، ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون های فرهنگی، ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی مددجویان و شهریه دانشجویی از جمله برنامه های امداد برای حمایت از این عزیزان بوده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: برای انجام این فعالیت های فرهنگی و آموزشی نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است.

 

این مقام مسئول برگزاری دوره‌های آموزش های قرآنی، برگزاری جلسات مذهبی در قالب طرح فلاح، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات کنکوری به دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم و معرفی مددجویان برای آموزش نهضت سواد آموزی را از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی دانست.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۸۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت از دوره‌های آموزش خانواده بهره‌مند شدند.

مراکز نیکوکاری یار و یاور امداد و خط مقدم مقابله با فقر هستند

 

مؤمنی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان مرکزی و اهمیت فعالیت این مراکز گفت: مراکز نیکوکاری یار و یاور امداد در کمک به نیازمندان واقعی و شناسایی آنها و خط مقدم مقابله با فقر هستند.

 

وی اضافه کرد: هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری انجام کارها به دست خود مردم و  با محوریت مساجد است، چرا که هر زمانی که خود مردم پیشگام باشند، بهترین خدمت به نیازمندان ارائه می شود.

 

مومنی گسترش فعالیت‌های مراکز نیکوکاری را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد استان مرکزی دانست و اضافه کرد: مددجویان با مراجعه به مراکز نیکوکاری می توانند از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند و بنا داریم امسال وام‌های اشتغال با معرفی مراکز نیکوکاری به افراد مستعد توانمندی پرداخت شود.

 

تبلت و گوشی هوشمند مهمترین نیاز دانش آموزان نیازمند در دوران کرونا

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز در شرایط شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن فعالیت های آموزشی، تبلت و گوشی هوشمند مهمترین نیاز دانش آموزان است، گفت: از سال گذشته تا پایان فروردین ماه سال جاری ۱ هزار و ۲۶۳ دستگاه تبلت و گوشی بین دانش آموزان نیازمند استان مرکزی توزیع شد.

 

وی افزود: این تعداد دستگاه تبلت دانش آموزی با هدف دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران و حامیان تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از این تعداد ۱ هزار و ۱۲۵ مورد تبلت دانش آموزی و ۱۳۸ مورد گوشی هوشمند بوده است، اضافه کرد: این تعداد با اعتبار بیش از دو میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان تهیه و بین دانش آموزان کم بضاعت توزیع شده است.

 

مومنی فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، برگزاری اردوهای آموزشی و تلاش به منظور رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی با برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام کارهای هنری و ارائه مشاوره و راهنمایی را از فعالیت‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد دانست و گفت: این مهم همواره با قوت و قدرت در حال انجام است.

حمایت بیش از ۳۰ هزار حامی از ۶۵۷۳ یتیم استان مرکزی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعداد ۶ هزار و ۵۷۳ یتیم و محسنین توسط ۳۰ هزار حامی حمایت می شوند، گفت: از برنامه‌های کمیته امداد استان مرکزی افزایش پنج هزار حامی جدید است.

 

مومنی به اجرای طرح «ایران مهربان» در ایام ماه مبارک رمضان به منظور دستگیری از ایتام و جذب حامی برای ایتام و محسنین اشاره کرد و افزود: در سال گذشته استان مرکزی در پویش ایران مهربان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان سومین مرحله پویش مواسات و همدلی در استان مرکزی برگزار شده است،افزود: امسال بنا داریم با کمک خیران ۸۰۰ هزار وعده غذایی گرم را درب منازل نیازمندان توزیع نماییم.

 

این مقام مسئول حمایت از ایتام و محسنین را امری ضروری و از دستورات دین مبین اسلام دانست و بیان کرد: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی مردم خیری و فهیم استان مرکزی در راستای اجرای این امر خیر و خداپسندانه باشیم.

کد خبر 1054858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha