وجود چند متولی در بحث گردشگری موجب ضررهایی به این صنعت شده است

فرقانی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر همه دستگاههای مرتبط واحد گردشگری، راه اندازی کردند تا اول از همه به کارکنان خود خدمات دهند غافل از اینکه این تشکلی که به عنوان وزارت خانه فعالیت می کند، برای آن سرفصل های ماموریت و وظایف نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «مجید فرقانی» در جلسه که با موضوع مدیریت شهری و توسعه شهری برگزار شد؛ بیان کرد: همان گونه که رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی هستید انتخابات نیز یک رکن اساسی در دموکراسی است به صورتی که مفهوم انتخابات یعنی همه در حاکمیت سهبم باشند و این سهیم بودن ما را به سمت مشارکت بکشاند و اگر احساس کنیم کمتر سهیم هستیم و یا سهیم نیستیم کنش ما در مقوله انتخابات متفاوت خواهد بود.

 

سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه در انتخابات دو مقوله یکی هنجارها و بایدهایی که باید وجود داشته باشد و دیگر ارزش ها یعنی هست هایی که فعلا وجود دارد؛ مطرح است؛ افزود: مدیریت یک واژه مدرن است ما نمی توانیم یک واژه مدرن را در کنار یک واژه کدخدامنشی قرار دهیم. مدیریت شهری یعنی اداره کردن یک ارگانیسم اجتماعی که متشکل از دستگاههای مرتبط از مراحل مختلف و ارگان های مختلفی که می توانند با هم به صورت ارگانیسم عمل کنند و نتیجه آن یک دیتا و داده درست شود، می باشد.

 

وی گفت: در بحث انتخابات باید شورایی باشد که مدیریت شهر آن را به دست بگیرد، نه مدیریت شهرداری و نه آن عواملی که شهرداری پیگیری می کند و شورا باید شورایی باشد که این دغدغه ها را ببیند و مشکلات را ریشه یابی کند.

 

فرقانی اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر همه دستگاههای مرتبط واحد گردشگری، راه اندازی کردند تا اول از همه به کارکنان خود خدمات دهند غافل از اینکه این تشکلی که به عنوان وزارت خانه فعالیت می کند، برای آن سرفصل های ماموریت و وظایف نوشته شده است.

 

سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفت: بحث گردشگری بر عهده وزارت گردشگری و وظیفه حمل و نقل هوایی برعهده سازمان مربوط به خود است، بنابراین ورود نهادهایی چون شهرداری و آستان قدس رضوی در این حوزه که تخصص ندارند درست نیست و نه اجازه ورود آن به لحاظ قانونی دارند.

 

وی بیان کرد: همه دستگاههای دولتی یک واحد اقامتی در مشهد ساخته اند و بر اساس آمار بالای ۵۶ درصد مکان های اقامتی کشور را در مشهد داریم و مفهومی ندارد دستگاهای دولتی وارد این عرصه شوند و این به نقص مدیریت شهری و قوانین که به صورت لحظه ای ساخته می شود، دارد.

 

فرقانی افزود: عنوان آژانس مسافرتی باید تجاری باشد و ما علاوه بر فضای تجاری برای تابلو و برای فعالیت های تبلیغاتی خود باید پول پرداخت کنیم و تا الان با پیگری ها نتیجه ای در بر نداشته است و من این را ناشی از عدم صحیح بودن ساختار این تشکل می دانم و نه از کارکرد آن.

 

وی گفت: کارکرد شورا این است که معضلات شهری را به شکل منطقی حل کند و اگر دیدگاه ها عوض شود و این تشکل کارکرد اصلی خود را انجام دهد شاید امیدوار باشیم که از کنار این معضلات عبور کنیم.

کد خبر 1054902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha