همایش «بصیرت انتخاباتی» در مسجد محمدی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین روشن گفت: همایش «بصیرت انتخاباتی» با هدف تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح از دیدگاه امام و رهبری در مسجد محمدی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسر روشن» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت در حوزه انتخابات از وظایف مهم مساجد است، اظهار کرد: امسال این موضوع به دلیل شیوع ویروس کرونا از اهمیت مضاعفی برخوردار است و نباید وضعیتی که این بیماری در برگزاری مجالس حضوری ایجاد کرده مانع از انجام وظیفه دینی و ملی ما نسبت به انتخابات شود.

 

امام جماعت مسجد محمدی (واقع در تهران، خیابان 20 متری ابوذر) افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد امسال نیز از چند ماه پیش تذکر لازم برای فعالیت به موقع مساجد درباره انتخابات را داده است و همین اقدام موجب شروع این برنامه ها در مساجد از اسفندماه 1399 شد و طبیعتا هر چه به روز انتخابات نزدیک تر می شویم این فعالیت بیشتر نیز می شود.

 

وی اضافه کرد: گستردگی و تعداد بالای مساجد در کشور همانطور که در سایر عرصه ها می تواند و بارها توانسته جریان ساز و بسیار موثر و مفید باشد امسال نیز به ویژه با مباحثی که اخیرا در فضای سیاسی کشور مطرح شد و همچنین در پی تغییر دولت در آمریکا می تواند موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات شود و این اصلی است که طبیعتا هیچ امام جماعتی فراموش نخواهد کرد.

 

روشن در ادامه با بیان اینکه پایگاه بسیج مسجد محمدی تولید محتوا درباره انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد آمادگی ذهنی در میان مردم درباره لزوم حضور حداکثری در این دوره از انتخابات را از ابتدای سال 1400 شروع کرد، گفت: همایش «بصیرت انتخاباتی» در مسجد محمدی، از هفته آخر اردیبهشت ماه با هدف تبیین شاخص های انتخاب اصلح از دیدگاه امام و رهبری برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: پایگاه بسیج مسجد محمدی محتواهایی با موضوع انتخابات را در قالب پوستر و بنر تهیه و در فضای این مسجد و کوچه های اطراف آن نصب کرده است، ضمن اینکه تولیدات صوتی و تصویری را نیز از طریق شبکه های اجتماعی مسجد محمدی در فضای مجازی به دست مخاطبان خود رسانده است.

 

امام جماعت مسجد محمدی در پایان با بیان اینکه پیامد هر گونه قصور مساجد در حوزه انتخابات دامن همه مردم را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم برای رای دادن به نامزدها نیز به ائمه جماعات و چهره های شاخص مسجدی نگاه می کنند، بنابراین کارگزاران مساجد با درک این واقعیت نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

 

کد خبر 1054903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha