ثبت بیش از ۱۰۰ مسئله در مهرواره «محله همدل» آران و بیدگل/ مشکلات محله را شناسایی کنید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از ثبت بیش از ۱۰۰ مسئله و مشکل محلی در «مهرواره محله همدل» با مشارکت مردم در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سمیع الله مردان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در راستای رسیدگی به مشکلات و اولویت‌های مردم از ابتدای ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در شهرستان آران و بیدگل اجرا شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در قالب این پویش، مشکلات حوزه‌ های اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی، رسانه و هویت‌ بخشی در محلات با کمک اعضای خود محلات بررسی و با محوریت مسجد و امام جماعت محل در جهت حل مشکل تلاش می شود.

 

حجت الاسلام مردان با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت محلات و مجموعه‌ های آن برای مشارکت مردم نسبت به حل مسائل محله استفاده می‌شود، گفت: محلات در مرحله نخست بایستی از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۵ و یا مراجعه مستقیم به سایت مهرواره به نشانی ham-del.ir نسبت به ثبت مساله و مشکل محله خود اقدام کنند، سپس با برنامه‌ریزی، اقدامات لازم را در راستای رفع مشکل ثبت شده انجام دهند که در این مرحله از ظرفیت دستگاه‌ها، خیرین ، افراد متمکن و صاحب نفوذ در حل مسائل و مشکلات استفاده خواهد شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: شهرستان آران و بیدگل مشارکت فعالی در اجرای این طرح داشته و تاکنون بیش از ۱۰۰ مسئله و مشکل محلی از این شهرستان در سامانه مهرواره ثبت شده است.

 

حجت الاسلام مردان با اشاره به اینکه مهلت ثبت مسئله در سامانه مهرواره محله همدل تا ۲۰ خردادماه تمدید شده است، خاطر نشان کرد: محدودیتی در ثبت تعداد مسئله و افراد شرکت کننده در طرح برای هر محله وجود ندارد و شرکت کنندگان بایستی پس از ثبت مسئله، گزارش نهایی حل مسئله را تا ۲۰ خردادماه در سامانه ثبت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه اجرای مهرواره محله همدل، رقابتی را در سطح مساجد ایجاد می کند وکار جدیدی در سطح کشور است، اظهار داشت: پس از پایان مهلت ثبت مسئله و ارائه گزارش حل مسئله، فعالیت ها در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری پایش و داوری می‌شود. مرحله شهرستانی  اول تا سوم تیر، مرحله استانی  ۱۰ تا ۲۰ تیر و مرحله کشوری  ۲۵ تیر تا ۶ مرداد برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز در ایام عید قربان تا غدیر پیش‌بینی شده است.

 

حجت الاسلام مردان افزود: محلاتی که بتوانند مشکلات خود را حل کنند با بررسی و ارزیابی توسط سازمان تبلیغات اسلامی جوایزی دریافت خواهند کرد. سه طرح برگزیده کشوری هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۵ طرح برگزیده دیگر هر کدام یک‌ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، به برگزیدگان استانی و شهرستانی هم جوایز و امتیازاتی اعطا خواهد داشت./

کد خبر 1054937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha