برگزاری دوره توانمندسازی «تربیت مربی دینی مهدکودک» ویژه مربیان حوزه های علمیه خواهران

​رئیس اداره زنان و خانواده حوزه های علمیه خواهران از برگزاری دوره توانمندسازی مربیان داخلی حوزه های علمیه خواهران با عنوان «تربیت مربی دینی مهدکودک» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «راضیه میرعلی ملک» در گفت و گویی اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران به عنوان یکی از مهم ترین بسترهای فرهنگی تربیتی در جامعه، طلاب متعددی را تحت پوشش خود قرار داده است که با توجه به وضعیت تاهل در عده ای از طلاب، تعدادی از آنان مسئولیت فرزندانشان را برعهده دارند، از این رو فراهم نمودن ساختار مناسبی جهت ایجاد آرامش برای طلاب مادر در واسپاری فرزندان دلبندشان به مربیان متعهد و توانمندی که همواره و همپای آنان در تربیت دینی فرزندانشان کوشش نمایند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان این که این مهم به ویژه در شرایط کنونی فرهنگی و اجتماعی که نگرانی های خانواده های متعهد نسبت به تهاجمات فرهنگی افزایش یافته است، بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به ضرورت این مسئله، اداره امور زنان و خانواده معاونت فرهنگی تبلیغی پس از برگزاری دو دوره ارتقایی هم اکنون با برگزاری «دوره پیشرفته تربیت مربی ویژه مربیان مهدکودک های حوزه های علمیه خواهران» در نظر دارد زمینه ارتقاء مهارت های کاربردی مربیان را بیش از پیش فراهم کند.

رئیس اداره زنان و خانواده حوزه های علمیه خواهران «داشتن حداقل مدرک حوزوی سطح 2 یا اشتغال به تحصیل درسطوح بالاتر»، «دارا بودن حداقل 18سال و حداکثر 50 سال سن»، «اشتغال در مهدکودک حوزه های علمیه خواهران به عنوان مربی» و «ارائه تعهد کتبی جهت همکاری(حداقل تا سه سال) آینده در مهدکودک های حوزه های علمیه خواهران» را برخی از شرایط شرکت در دوره عنوان کرد.

وی همچنین به مزایای دوره اشاره کرد و ادامه داد: «ارتقاء سطح علمی و مهارتی مربیان مهدکودک های حوزه های علمیه خواهران»، «امکان گذراندن دوره های حضوری در صورت بهبود وضعیت شیوع کرونا»، «اعطاء گواهینامه معتبر از معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه و مرکز تخصصی مهدویت به افراد دارای امتیاز بالاتر از 70»، «برگزاری دوره کارورزی توسط مربیان حائز رتبه لازم به صورت مجازی» و «اهداء کارت هدیه به شرکت کنندگان برگزیده دوره» از مزایای دوره است.

میرعلی ملک مهلت ثبت نام در دوره را تا تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1400 اعلام کرد و گفت: دوره مذکور بصورت مجازی(آنلاین) اجرا خواهد شد و ادامه فعالیت ترم های آینده مربیانی که در مهدکودک های حوزه های علمیه خواهران اشتغال دارند، منوط به گذراندن دوره و اخذ گواهینامه است.

وی بیان داشت: با توجه به ضرورت برگزاری دوره به صورت برخط(آنلاین)، زمانبندی برگزاری کلاس ها در هر یک از استان ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می شود و دوره غیرحضوری از طریق فضای اسکای روم و با پشتیبانی مرکز تخصصی مهدویت، به صورت برخط(آنلاین) اجرا خواهد شد.

رئیس اداره زنان و خانواده حوزه های علمیه خواهران با بیان این که آزمون کتبی دوره بعد از اتمام دوره به صورت غیر حضوری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که حداقل امتیاز 70 را از 100 امتیاز در آزمون هاکسب کنند به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: پشتیبانی ستادی دوره توانمندسازی «تربیت مربی دینی مهدکودک» از سوی اداره امور زنان و خانواده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  انجام خواهد شد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تمای داخلی 4441 تماس بگیرند.

 

کد خبر 1054960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha