جمع‌آوری زکات فطریه به صورت منسجم انجام شود

حیدری گفت: جمع‌آوری زکات باید منسجم و توسط افراد شناسایی شده صورت گیرد و کسی بدون مجوز در سطح شهرستان به امر جمع‌۲آوری زکات مشغول نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «محمد حیدری» ظهر امروز(یکشنبه، 19اردیبهشت) در جلسه شورای زکات با تبریک پیشاپیش عید فطر اظهار کرد: باید یک شیوه‌نامه و برنامه‌ریزی منسجم در راستای جمع‌آوری زکات فطریه شهرستان انجام شود.

 

معاون سیاسی فرمانداری صومعه‌سرا با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان است افزود: جمع‌آوری زکات توسط موسسات و ارگان‌های مختلف باید به صورت متمرکز در اختیار دبیرخانه زکات قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه کسانی که اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه در سطح شهرستان می‌کند باید حتما دارای مجوز باشند گفت: بعد از جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن بین مددجویان تحت حمایت هر ارگان، باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

 

حیدری با بیان اینکه شفاف‌سازی و ارائه آمار توسط موسسه‌هایی که اقدام به جمع‌آوری فطریه می‌کنند سبب اعتماد مردم به ان موسسات می‌شود تصریح کرد: از فضای مجازی برای دریافت زکات فطریه می‌توان بهره‌مند شد.

 

وی اظهار کرد: جمع آوری زکات باید منسجم و توسط افراد شناسایی شده صورت گیرد و کسی بدون مجوز در سطح شهرستان به امر جمع آوری زکات مشغول نشود.

 

در ادامه جلسه «محمدی ملک‌دوست» با بیان اینکه نظم‌دهی صندوق‌ها و موسسات از اهمیت زیادی برخوردار است بیان کرد: امسال 670 میلیون تومان تکلیف دبیرخانه شورای زکات صومعه‌سرا است که باید جمع‌آوری کند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با اشاره به اینکه جمع‌آوری این مبلغ با توجه به اینکه شوراهای زکات ما در روستاها مستقر و فعال هستند اماکن‌پذیر است خاطرنشان کرد: سال قبل 450 میلیون تومان تکلیف شهرستان برای جمع‌آوری زکات بود که محقق شد.

 

 

کد خبر 1055012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha