نیاز ۲۷ میلیارد تومانی برای تکمیل ۱۸ کتابخانه

حاجی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۸ کتابخانه جدید در خراسان جنوبی در دست اجرا است، گفت: برای تکمیل این تعداد پروژه ها به اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود حاجی» ظهر امروز (19 اردیبهشت) در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی 80 کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 69 کتابخانه نهادی و 11 کتابخانه مشارکتی هستند.

 

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت 18 کتابخانه جدید در استان در دست اجرا است، افزود: برای تکمیل این تعداد پروژه ها به اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 960 میلیون تومان نیاز است که از این تعداد پروژه 4 کتابخانه طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به 2 دو پروژه جدید ساخت کتابخانه در  بیرجند و آرین شهر عنوان کرد: کتابخانه آرین شهر حدود 260 مترمربع زیربنا دارد که برای تکمیل شدن نیامند تامین اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

 

حاجی در این جلسه جذب کمک خیرین را از مهم ترین برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی برای کمک به انجام پروژه ها ی فعال استان طی سال جاری دانست و افزود: در 5 سال اخیر شاهد کمک 12 میلیارد تومانی خیرین به منظور احداث، تعمیر، تجهیز و منابع 17 کتابخانه خراسان جنوبی بودیم.

 

«مجید پورعیسی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: تمام پروژه های دارای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری پیش بینی اعتبار خواهند داشت.

 

وی در ادامه بیان کرد: پروژه های خیر ساز نیز از 25 درصد اعتبار سازمان مدیریت مازاد بر اعتبار فرمانداری ها طی سال جاری برخوردار خواهند شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث شروع عملیات کتابخانه آرین شهر قائن به دلیل نیاز مبرم منطقه به کتابخانه استاندارد مورد مطالبه قرار می گیرد، گفت: در خصوص تخصیص اعتبار برای 18 پروژه فعال استان با فرمانداری های خراسان جنوبی رایزنی هایی انجام خواهد گرفت.

 

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت و برنامه استان و نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی جهت تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۲ پروژه کتابخانه در بیرجند و آرین شهر منعقد شد.

کد خبر 1055014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha