رباخواری جنگ دوطرفه بین خدا و رباخواران است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: رباخواری جنگ دو طرفه بین خدا و رباخواران است، چرا بانک‌های ما فرمایش رهبر معظم انقلاب را اجرایی نمی‌کنند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید مهدی حسینی قمی» شامگاه شنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: روز قیامت آنان که با خدا جنگیدند صدا زده می‌شوند.

وی افزود: کسانی که با اهل‌بیت(ع) جنگیدند با خدا می‌جنگند، آنان که پس‌ از پیامبر(ص) جنگ‌های سنگین را به امیرمؤمنان امام علی(ع) تحمیل کردند با خدا وارد جنگ شدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به روایتی دیگر از امام صادق(ع) عنوان کرد: حضرت می‌فرماید یکی دیگر از کسانی که با خدا وارد جنگ می‌شوند دروغ‌گویان هستند، اولاً مراقب باشیم برای منافع دنیا دروغ نگوییم سپس مراقب باشیم که برای آن قسم نخوریم، امام در محکمه اسلامی حتی از قسم راست برای حق خود گذشتند معاذالله که ما مسلمانان به دروغ قسم بخوریم که حق دیگران را ببریم. قسم دروغ کفاره دارد تمرین کنید که راحت قسم نخورید.

وی با بیان اینکه دسته دیگری که با خداوند وارد جنگ می‌شوند رباخواران هستند، اظهار کرد: آن‌ها در روز قیامت به‌عنوان جنگ کنندگان با خدا صدا زده می‌شوند یک درهم ربا بالاتر از گناهانی است که مو را بر بدن انسان راست می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ربا از هفتاد مدل فحشا  بالاتر است زیرا فحشا و فساد یک گناه فردی است که جامعه را خراب نمی‌کند اما رباخواری جامعه را به فساد و فحشا می‌کشاند نظام اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را برهم می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه امروز سیستم بانکی ما براساس رباخواری قرار دارد، ابراز کرد: بانک داران اوایل انقلاب به امام راحل گفتند که اگر از مردم جریمه دیرکرد را نگیریم سیستم بانکی به‌هم‌ریخته و به‌دنبال آن نظام انقلاب اسلامی هم به‌هم می‌ریزد امام راحل که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانستند فرمودند جریمه دیرکرد حرام است و هیچ توجیهی ندارد، پس از آن  در شورای نگهبان قانونی بنام وجه التزام تصویب کردند که یعنی با شما شرط می‌شود اگر دیر کرد داشتید فلان مقدار خسارت را بدهید اما این برای اول انقلاب است چهل سال گذشته آیا هنوز آن ضرورت و اضطرار تمام نشده بااینکه این‌همه مردم ما آسیب می‌بیند و هر روز در رسانه‌ها می‌شنویم هزاران مرکز تولید از بین‌رفته که بانک‌ها آن‌ها را مصادره کردند سیستم بانکی ما باید فردای قیامت جواب بدهد.

وی افزود: روزی آیت‌الله مصباح‌یزدی در نمازجمعه تهران فرمودند ایران رباخوار ترین کشور دنیا است، پس از این سخن او را که فردی انقلابی، مجتهد عالی رتبه و ولایی بودند از نمازجمعه تهران کنار زدند، رهبر معظم انقلاب مکرر می‌فرمایند که تا اوضاع بانک‌ها درست نشود چیزی در کشور ما درست نمی‌شود چرا بانک ها این فرمایش رهبری را انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان کرد: امروز نیمی از خانه‌های خالی در تهران برای بانک‌ها است، چند هزار واحد تولیدی برای همین رباخواری بانک ها زمین خوردند و نابود شدند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن سوره بقره آیه ۲۷۹ می‌فرمایند اگر دست از رباخواری برندارید شما با خدا وارد جنگ شدید و خداوند هم با شما وارد جنگ می‌شود؛ رباخواری جنگ دوطرفه بین خدا و بندگان او است.

کد خبر 1055029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha