افزایش ۴ برابری صادرات کالای خراسان جنوبی در فروردین امسال

رحیمی زاده گفت: در فروردین ماه امسال ارزش صادرات کالای خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

«حسن رحیمی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند گفت:در فروردین ماه امسال ۲۱۸هزار و ۹۰۶ تن کالا به مقصد کشورهای همسایه از گمرکات استان خراسان جنوبی صادر شده که ارزش این میزان کالا ۷۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۸۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۲۰۳ درصد و به لحاظ وزنی ۶۴ درصد افزایش صادرات داشته ایم.

 

مديركل گمركات خراسان جنوبی با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند،ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود، افزود: از ابتدای امسال تعداد ۵۷۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۶۵ دلار به وزن بالغ بر ۸۶ هزار و ۷۵۰ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از  از نظر ارزش ۳۰۹ درصد و از نظر وزن ۵۲ درصد افزایش را نشان می­ دهد.

 

وی ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، کاشی، گازوئیل، خرما، کک، پاکت پلاستیکی و میلگرد بوده است که به کشور افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان صادر شده است.

 

رحیمی‌‌زاده با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ بیان کرد: تعداد پروانه ارائه شده هزار و ۴۴۵ فقره به ارزش ۵۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۱۷ دلار به وزن بیش از ۱۳۲ هزار و ۱۵۵ تن بوده است.

 

مديركل گمركات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۷۵ درصد و از نظر وزن ۷۲ درصد افزایش داشته است.

 

به گفته وی عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن بوده است.

 

رحیمی‌زاده با اشاره به ترانزیت فروردین ماه سال جاری گفت: در یک ماهه امسال ۴۲۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۱ هزار و ۹۴۰ تن ترانزیت شده است.

 

وی با بیان اینکه این کالاها شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد و آرد گندم بوده است، عنوان کرد: همچنین این کالاها از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه و روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون  ۲۵۹ درصد و از نظر وزن ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1055060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha