۱۲ طرح آموزشی و صنعتی در دزفول افتتاح می‌شود

فرماندار ویژه دزفول از افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ طرح آموزشی، خدماتی و صنعتی همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها مجموعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمند پور» در حاشیه بازدید از یک مجموعه آماده افتتاح در زمینه بسته‌بندی محصولات کشاورزی اظهار کرد: حمایت از اقدامات اقتصادی در زمینه افزایش چرخه تولید در صنعت و کشاورزی از سیاست‌های دولت است.

 

فرماندار ویژه دزفول افزود: ساماندهی سرمایه‌گذاری در دزفول سیاست گذاری شده که این ساماندهی در راستای افزایش چرخه تولید است و سرمایه گذاران با توجه به نیاز شهرستان در عرصه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

 

وی افزایش چرخه تولید را در گرو ساماندهی سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: هشت طرح بسته‌بندی محصولات کشاورزی در حال احداث است تا در زمینه ساماندهی محصولات کشاورزی نتایج مثبت داشته باشد.

 

فرهمند پور با اشاره به افتتاح مجتمع صنایع تکمیلی هلدینگ رحمت تجارت در روز چهارم خرداد روز دزفول تصریح کرد: مجموعه بسته بندی رحمت تجارت از طرح‌هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و واگذاری تسهیلات بانکی احداث شده و در روز دزفول فاز اول و دوم آن به بهره برداری می‌رسد.

 

وی تکمیل این چرخه را مستلزم هدایت سرمایه‌ها و بررسی طرح‌های اقتصادی سرمایه گذاران دانست و ابراز کرد: این طرح‌ها و سرمایه گذاری‌ها باید هدفمند باشند تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

 

فرماندار دزفول اذعان کرد: به مناسبت روز دزفول علاوه بر بهره‌برداری از این مجموعه بسته‌بندی چند طرح آموزشی خیرساز، یک مجموعه درمانی خیرساز افتتاح و چند طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی دزفول کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مجتمع کارخانجات صنایع تبدیلی هلدینگ رحمت تجارت شامل چهار فاز سردخانه سه هزار تنی دومداره، واحد سورتینگ سبزی جات و صیفی جات، کارخانه برنج کوبی و کارخانه تولید خوراک دام بر  پایه ذرت علوفه ای است که ۲ فاز سردخانه و سورتینگ همزمان با روز دزفول با حضور مسئولان این شهرستان به بهره برداری خواهند رسید.

 

«داوود رحمتی» نیز اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۵۰۰ میلیارد ریال و زمین آن را چهار هکتار اعلام کرد و گفت: ۴۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از بانک توسعه تعاون دریافت کردیم البته همچنان برای سرمایه در گردش نیازمند تسهیلات هستیم که درخواست آن به بانک کشاورزی ارسال شده است.


مدیر مجموعه رحمت تجارت در خصوص نحوه فعالیت این مجموعه نیز بیان کرد: این شرکت پشتیبانی و تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز منطقه را تامین کرده و ضمن مشاوره محصول آنها را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

 

وی خرید سبزی جات، صیفی جات، شلتوک و ذرت علوفه‌ای را از جمله محصولات خریداری شده تضمینی از کشاورزان نام برد و افزود: سردخانه سه هزار تنی دومداره برای نگهداری محصولات کشاورزی در دمای صفر تا پنج درجه و فرآورده‌های گوشتی در دمای صفر تا منفی ۲۰ درجه از چهارم خرداد به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

 

رحمتی خاطر نشان کرد: علاوه بر صیفی جات ذرت علوفه ای کشاورزان دزفول نیز در این کارخانه خریداری و تا ظرفیت ۹۰ هزار تن ذخیره سازی  و پس از بسته بندی به دامداری های سطح کشور فروخته و خوراک دام ۱۵۰ واحد دامپروری کشور  از ذرت علوفه ای هلدینگ رحمت تجارت دزفول تامین می شود کما اینکه برنج عنبربوی اعلای دزفول نیز در این مجموعه از بهترین شالیزارهای این شهرستان و با برند «برنج رحمت» تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: هلدینگ رحمت تجارت برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و برای حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده کما اینکه با عقد قرارداد با کشاورزان باعث خرید تضمینی محصولات آنها و رونق صنعت کشاورزی می‌شود.

 

مدیر مجموعه رحمت تجارت صنایع تبدیلی را حلقه گمشده صنعت کشاورزی دزفول عنوان کرد و یاد آور شد: مجموعه هلدینگ رحمت تجارت با اقدامات انجام شده به دنبال ایجاد خرید تضمینی محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات به کشورهای دیگر است که کمک شایانی به کشاورزی منطقه می‌کند و در این راستا با همکاری کشاورزان و برخی شرکت‌های کشاورزی منطقه، در جهت تولید چغندرقند، ذرت و شلتوک در کنار تولید صیفی جات و سبزی جات اقدام شده است.

 

کد خبر 1055097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha