رصد فضای مجازی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی

فولیان گفت: در خصوص شبکه های اجتماعی باید مدیریت و رصد دقیق صورت گرفته و بانک اطلاعاتی از اشخاصی كه در گذشته مطالب جنجال آفرينی را در فضای مجازی منتشر کرده اند تهیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «علی فولیان» در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بیان کرد: انتخابات تجلی گاه و عرصه تعیین سرنوشت هر جامعه و هر شهروندی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی برای بهبود شرایط و حرکت به سمت تغییرات برجسته و محسوس و قابل لمس است.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به نوعی پشتوانه مشروعیت نظام است و جمهوری اسلامی متکی بر رأی و اعتماد به ملّت شکل گرفته است و هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد گام دوم انقلاب مستحکم تر برداشته خواهد شد و سناریوهای دشمن خنثی و نفوذ و دخالت بیگانگان در کشور ریشه کن می شود.

 

وی عنوان کرد: دشمنان ملّت ایران بیکار ننشسته اند و در تلاش هستند که عواملی که باعث عدم ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق های رأی می شود را تقویت کرده و موجب دلسردی در مردم شوند.

 

فولیان اعلام کرد: عوامل مؤثر در عدم حضور افراد در پای صندوق های رأی شامل سه عنصر ناآگاهی، بی اعتمادی و نارضایتی می شود و تلاش برای رفع این عناصر راهکاری برای تحقق مشارکت حداکثری مردم است.

 

وی تصریح کرد: صدا و سيمای مركز استان به منظور جلب مشاركت بيشتر مردم در انتخابات و امید آفرینی در بین مردم، باید ضمن انعكاس مناسب تلاش‌های انجام گرفته برای رفع مشكلات معيشتی مردم در استان، با استفاده از ظرفیت صاحبنظران و نخبگان نسبت به تهیه و تولید برنامه های رادیو و تلویزیون با موضوع ثمرات و برکات حضور حداکثری مردم در انتخابات اقدام کند.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین توضیح داد: با عنایت به پیشرو  بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی اعضای فعلی شوراها در طرح و تصویب برخی مصوبات با هدف بهره برداری در انتخابات، ضروری است فرمانداران و بخشداران ضمن اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم برای پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی، جلسات کمیته انطباق را با حضور نماینده دستگاه قضائی برگزار کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: در خصوص این شبکه ها باید مدیریت و رصد دقیق صورت گرفته و بانک اطلاعاتی از اشخاصي كه در گذشته مطالب جنجال آفرينی را در فضای مجازی منتشر کرده اند تهیه شود.

 

فولیان خاطر نشان کرد: این امر از این جهت حائز اهمیت است که از یک سو می توان از طریق سالم سازی کانال های فعال بر مسائل مربوط به انتخابات در راستای افزایش سلامت انتخابات گامی موثر برداشت و از سوی دیگر در صورت وقوع جرائم انتخاباتی امكان شناسايی و تعقيب سريع موضوع ميسر خواهد بود.

 

کد خبر 1055151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha