تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در گیلان ممنوع است

صفاری آخرین اطلاعات از محدودیت‌های اعمال شده در روزهای پایانی هفته و تعطیلات عید سعید فطر را تشریح کرد و گفت: از فردا به مدت ۵ روز تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در گیلان ممنوع است.

«جاور صفاری» در گفت‌وگو با خبرنگاران و خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا از فردا(سه‌شنبه،21 اردیبهشت) تا آخر شنبه(25 اردیبهشت) به مدت پنج روز تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به گیلان ممنوع است.

 

ریيس پليس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه رانندگانی که به محدودیت‌های ترافیکی اشاره شده توجهی نکنند جریمه می‌شوند عنوان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده برای تردد خودروها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و برای تردد در شهرهای نارنجی و زرد هم مبلغ  500 هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

 

صفاری با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اشاره شده در مورد ممنوعیت تردد و ورود خودروهای غیربومی به استان گیلان شامل خودروهای شخصی است اضافه کرد: بر اساس دستورالعملی که صادر شده از تردد این نوع از وسايل نقليه و خودروها در مبادی ورودی به گیلان جلوگیری به عمل می‌آید بنابراین انتظار داریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی در ادامه این موضوع را که حدود 80 درصد از راه‌های مواصلاتی استان گیلان فرعی و روستایی هستند را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: وجود راه‌های فرعی و روستایی و عدم آشنایی افراد غیربومی با این محورها موجب بروز انواع حوادث جاده‌ای می‌شود به عبارت دیگر راه‌های فرعی و روستایی میزان تصادفات برون شهری را افزایش می‌دهند.

 

ریيس پليس راه فرماندهی انتظامی گیلان عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم را به ترتیب از مهم‌ترین علل بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای دانست و گفت: گیلان دارای 27 محور پرتصادف است بنابراین برای تردد در این جاده‌ها باید نهایت احتیاط و دقت کامل لحاظ شود.


 
صفاری با تاکید بر اینکه همه باید مصوبات ستاد مقابله با کرونا را در شرایط فعلی مدنظر قرار دهند و نسبت به اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر از همه هموطنان درخواست داریم که به گیلان سفر نکرده و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده را رعایت کنند.

 

کد خبر 1055217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha