استقامت در مسیر الله باوجود همه سختی‌ها بهشت رضوان الهی را بدنبال دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اعتقاد به ربوبیت الله و استقامت بر سختی‌ها و مشکلات نازل‌شده از سوی ایشان آشکار شدن حقایق و بهشت رضوان الهی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

به‌ گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: اعتقاد یقینی به ربوبیت و مالکیت مطلقه خدا و این‌که مالک و مربی ما الله است و بر این اعتقاد استقامت کردن برای ما طلوع یک سلسله حقایق را در دنیا و برزخ به‌ همراه دارد.

وی افزود: خداوند انسان را تکریم کرده و به او ارزش، استعداد و نیروهای خاصی داده‌ است، همچنین او را در کنار اقیانوس احسان، رحمت، لطف و ادب خود قرار داده که اگر اگر وجود انسان به این اقیانوس وصل شود تشنگی او برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مقربین کسانی هستند که در آخرت پذیرایی کننده آن‌ها وجود مقدس پروردگار است که بسیار آمرزنده و مهربان است، عنوان کرد: حالات و اعمال انسان صورتی در دنیا و صورتی در آخرت دارد.

استاد حوزه علمیه طبق آیات قرآن کریم پهنای بهشت الهی به پهنای آسمان ها و زمین است، اظهار کرد: پهنای بهشت قابل حساب کردن نیست، جبرئیل پس‌ از ۹۰۰ سال پرواز بر فراز بهشت یکی از کارگزاران بهشت به او گفت هنوز از حوزه من خارج نشدی.

وی با بیان اینکه استقامت در کنار الله یعنی تحمل سختی‌ها، بلا، مصائب، مشکلات، کمبودها و پیچیدگی‌ها و روی باز نگرداندن و دلگیر نشدن از خداوند است، گفت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) می‌فرماید دنیا به انواع بلاها پیچیده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرمایند شما همچون شجره هستید که در زمینه تکلیف کاشته‌ شدید تا رشد یابید، کسانی که در کنار خدا بمانند و استقامت کنند بر آنان فرشتگان نازل می‌شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: انسان برای تبدیل شدن به شجره طیبه باید سختی، بلا و مصیبت ببیند و بر آن استقامت کند تا به خدا برسد.

وی با بیان اینکه خوردن پول ربا، غصبی، رشوه و اختلاس برای رهایی از سختی مال یعنی بخش عمده جهنم را وقف خود کردن است، گفت: کنار اهل‌بیت(ع) بمانید خدا از شما راضی می‌شود، حجاب سختی دارد اما حرام تبعات سنگین‌تری دارد، امیرمؤمنان امام علی(ع) می‌فرمایند گناه یک درهم از ربا سنگین‌تر از گناه زنا با خواهر و مادر است، در مسیر دین‌داری استقامت کنید تا به قرب الهی نزدیک شوید.

 

 

کد خبر 1055313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha