رمز رسیدن به آسایش کوبیدن در خانه خداست

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: باید طوری زندگی کنیم که حس راحتی را به دیگران منتقل کنیم، راهکار اصلی هم این است که به سراغ خدا برویم و درب خانه خدا را بزنیم و بگوییم که خدایا من غیر از در فضل تو را نمی‌کوبم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۰اردیبهشت) د در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به این شعر حضرت علی (ع) که خدایا مرا به روح و راحت برسان، بیان کرد: منظور حضرت در این شعر این است که راحتی را باید از درگاه خداوند خواست، از طرفی راحتی را باید با زحمت به‌دست آورد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امیرالمومنان (ع) مقصودش از راحتی رسیدن به بهشت است که جای راحتی است، در دنیا جای راحتی وجود ندارد اگر باشد نسبی است، راحتی اصلی در بهشت برین فراهم شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در این دنیا تحمل کردن زحمت چند روزه موجب می‌شود تا راحتی واقعی در بهشت نصیبمان شود، به‌دست آوردن راحتی نسبی در دنیا نیاز به چند راهکار دارد، اینکه انسان به خواسته‌ها و مقدرات خداوند راضی باشد یعنی راحتی و آسایش دارد.

 

وی با اشاره به مادی شدن زندگی‌ها در جامعه امروز، تصریح کرد: متاسفانه امروزه چشم و هم چشمی‌ها زیاد شده و کسی به داشته‌های خودش قانع نیست، در حالی که در مباحث مادی همیشه باید به زیردستان بنگریم چون هر چقدر هم داشته باشیم باز بالاتر از ما وجود دارند باید به حال و وضع خودمان از زندگی راضی باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: دل که دچار شک شود دل بیمار است و آسایش ندارد، برخی از هیچ چیز راضی نیستند، اگر کسی اطمینان داشته باشد به آنچه که برایش مقدر شده به او می‌رسد از راحتی و آسایش برخوردار است، این‌ها راهکارهای اخلاقی است.

 

وی گفت: باور کنیم راحتی ما در راحتی دیگران است و در این مسیر تلاش کنیم، کاری کنیم که از ما به دیگران زحمت نرسد و از همسایگی با ما احساس استراحت کنند، دسته‌ای از انسان‌ها هستند با مرگ خود به راحتی رسیده و گروهی دیگر هستند که با مرگشان دیگران را به راحتی و آسایش می‌رسانند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: باید طوری زندگی کنیم که حس راحتی را به دیگران منتقل کنیم، راهکار اصلی هم این است که به سراغ خدا برویم و درب خانه خدا را بزنیم و بگوییم که خدایا من غیر از در فضل تو را نمی‌کوبم.

کد خبر 1055404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha