شیعیان هزاره قربانی حمله تروریستی / عزای عمومی در افغانستان

با شهادت دختران مدرسه سید الشهدا در کابل، عزای عمومی در این کشور اعلام شد و عالمان دینی این حمله را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال انفجاری که ساعت ۱۶ و ۳۰ روز شنبه (به وقت محلی) در مقابل مدرسه سیدالشهداء واقع در منطقه شیعه نشین غرب کابل رخ داد، 85 نفر شهید و 165 نفر زخمی شدند.

 

اعلام عزای عمومی در افغانستان

رئیس ‌جمهور غنی در یک پیام ثبت شده ویدیویی حمله هراس ‌افکنانه به دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا در غرب کابل را کار گروه طالبان دانست و روز سه ‌شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

 

رئیس جمهور افغانستان گفت که گروه‌های هراس‌ افگن با تغییر نام تلاش دارند جوانان ما را از آموزش محروم سازند.

 

اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان در روزهای عید

در حالی که خشونت ‌ها در کشور در دو هفته گذشته در حال افزایش بوده اند، طالبان آتش بس سه روزه را برای سه روز عید که قرار است در آخر همین هفته آغاز شود، اعلام کرده اند.

 

در یک اعلامیه این گروه به تمامی جنگجویان طالبان دستور داده شده است تا از اول تا سوم عید فطر در سرتاسر افغانستان هرگونه عملیات تعرضی شان را متوقف کنند.

 

در اعلامیه به طالبان گفته شده است که در روزهای آتش بس به مناطق زیر اداره دولت نروند و نیز به افراد وابسته به دولت اجازۀ ورود به مناطق زیر اداره شان داده نشود.

 

در همین حال، این گروه از جنگجویان خود خواسته است تا اگر هدف تعرض قرار گیرند؛ از خود دفاع کنند.

 

دفن جمعی شهدای مدرسه کابل

محمد داوود، از بستگان قربانیان گفت: «بیست و شش شهید را در تپۀ معارف - که تازه نامگذاری شده، بیست شهید را در تپۀ روشنایی و هفده شهید دیگر را در تپۀ چهل دختران که در نزدیک محل رویداد است، دفن شدند.

 

خانواده‌های قربانیان می‌گویند که بیشتر این جان‌باخته‌گان دختران نوجوان دانش‌‎‎آموز بودند که با دشواری‌های بسیاری درس می‌خواندند.

 

آنان از حکومت انتقاد می ‌کنند که توانایی تأمین امنیت شهروندان کشور را ندارد.

 

عالمان دین: حمله بر دانش‌آموزان خلاف آموزه‌های اسلام است

شماری از عالمان دین در واکنش به حمله مدرسه دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، می ‌گویند که این‌ گونه حمله‌ ها جنایت است و جای جنایت‌کاران در جهنم خواهد بود.

 

این عاملان دین، حمله بر دانش‌آموزان مکتب را آنهم در شب بیست هفتم ماه رمضان خلاف تمامی آموزه‌های اسلام می‌دانند.

 

بنا برگزارش طلوع نیوز، ذبیح‌الله عتیق، عضو شورای علمای بدخشان اظهار داشت: «خداوند در قران می‌فرماید کسی‌که یک مومن را قصداً می‌کشد، جزای او جهنم است. و برای همیش در آنجا می‌ماند

 

عبدالقادر قانت، رئیس شورای علمای کابل نیز افزود: «اسلام دین ترحم است، دین شفقت است، دین مهربانی است. و این حمله‌یی که دیروز صورت گرفت و سایر حملاتی که افراد ملکی کشته می‌شود و اسلام این را جنایت می‌داند

کد خبر 1055419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha