مجموعه تجاری اداری در موقوفه مهدی خان احداث می‌شود/تغییر کاربری دو زمین ۵۰ هزار متری در اصفهان

اسماعیلی پور گفت: مجموعه ساختمانی تجاری اداری در موقوفه مهدی خان با حدود ۶۵ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان بهره برداری می‌شود.

«امیر حسین اسماعیلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های اداری، تجاری و اداری در موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در استان چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم.


معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه موقوفه باغ مهدی خان خیابان بزرگمهر از جمله پروژه‌های در دستور کار ساخت و ساز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است، ابراز داشت: مجوز این پروژه از سوی سازمان اوقاف صادر و در مرحله اجرایی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری موقوفه باغ مهدی خان حدود 65 میلیارد تومان است، گفت: قرار است این هزینه از طریق موقوفه انصاری تامین شود و به دنبال دریافت پروانه ساخت برای این مجموعه تجاری و اداری هستیم.


وی با بیان اینکه در شهرستان کاشان نیز چند پروژه ساخت و ساز برای سرمایه گذاری داریم، اضافه کرد: در این زمینه از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این پروژه ها دعوت به عمل آورده‌ایم.


اسماعیلی پور با اشاره به تغییر کاربری موقوفات در استان اصفهان ادامه داد: خشکسالی بسیاری از موقوفات کشاورزی استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داده و در بسیاری از اراضی امکان بهره برداری کشاورزی را نداریم.


وی افزود:از سوی دیگر برخی از زمین‌ها در بافت روستایی و شهری قرار گرفته اند و قابلیت کشاورزی ندارند.


معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه تعییر کاربری‌ها دو زمین 50 هزار متری را تغییر کاربری دادیم، افزود: یکی از زمین‌ها در شهرستان نیاصرم کاشان از کشاورزی به باغ ویلا تبدیل شد و دیگری موقوفه انصاری در منطقه دشتی است که از کاربری کشاورزی به کارگاهی تبدیل شد.


وی گفت: تصمیم داریم با فروش حقوق حق تملک اعیان این واحدهای کارگاهی و ویلایی چند پروژه ساختمانی را راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 1055513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha