ثبت نام های فاقد مدارک مورد تایید شورای نگهبان لحاظ نمی شود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مصوبه شورای نگهبان برای ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبت نام های فاقد مدارک مورد تایید شورای نگهبان لحاظ نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نماینده شورای نگهبان مدارک نامزدهای ریاست جمهوری که با ملاک های اعلام شده مغایر است تحویل نمی گیرد، گفت: ما این موضوع را اعلام کردیم و مصوبه آن به شکل رسمی به وزارت کشور ابلاغ شده است. در واقع ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشد که شورای نگهبان اعلام کرده است، ثبت نام آنها اعتبار ندارد و ما نیز بررسی نمی کنیم و به نماینده خود در وزارت کشور نیز اعلام کردیم که مدارک این افراد که خارج از مصوبه شورای نگهبان هستند، تحویل نگیرد.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که درب ستاد انتخابات به روی همه داوطلبان باز است و افراد برای ثبت نام به ستاد مراجعه می کنند، گفت: این موضوع را وزارت کشور باید پیگیری کند و مربوط به آنها است. آنچه که ما تحویل می گیریم، مدارک افرادی است که بر اساس شرایط و مصوبه شورای نگهبان مدارک آنها کامل است.

 

وی تصریح کرد: وزارت کشور باید مدارک مورد تایید شورای نگهبان را ضمیمه کند تا نماینده ما اعلام کند که ثبت نام داوطلب تکمیل شده است. ما شرایط ثبت نام داوطلبان را اعلام کردیم و اینکه کسانی که فاقد مدارک هستند در وزارت کشور حاضر می شوند را ما نمی توانیم مانع شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: ناظر شورای نگهبان در نهایت باید ثبت نام نهایی را تأیید کند و اگر مدارک لازم همراه داوطلب نباشد، نماینده شورای نگهبان ثبت نام را تایید نمی کند. در حقیقت اگر داوطلبی برای ثبت نام مراجعه کند و نماینده شورای نگهبان مدارک آنها را تحویل نگیرد، ثبت نام این افراد لحاظ نمی شود.

کد خبر 1055551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha