نماینده مردم اراک از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش در مورد انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (21اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی سوال علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش در مورد بکارگیری افراد بازنشتسه در صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد که از پاسخ های وزیر ،کریمی اعلام کرد از این پاسخ ها قانع شده است .

کریمی در طرح سوال خود گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد تبصره 63 قانون برنامه دوم در سال 74 تاسیس شد و مطابق اساسنامه این صندوق کلیه فرهنگیان می توانند معادل 5 درصد از حقوق خود را به صندوق بریزند و دولت نیز موظف است معادل همین میزان را به صندوق واریز کند تا سهم آن در زمان بازنشستگی و از کارافتادگی به فرهنگیان تعلق گیرد.در حال حاضر صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 900 هزار عضو داشت و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون و 754 هزار نفر عضو دارد، این صندوق دارای 4 شرکت هلدینگ بزرگ بوده که در زمینه های پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدماتی با حدود 67 شرکت وابسته فعالیت می کنند و نکته مهم این است که فرهنگیان در کل فعالیت های مالی صندوق شریک هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگیان در ارزش افزوده صندوق شریک هستند و سهم آنان باید در این سود محاسبه شود، اظهار داشت:  کل مانده حساب و سود انباشته سال های قبل صندوق از بدو تاسیس آن 6 هزار و 800 میلیارد تومان است و در شرایط کنونی تسویه حساب با فرهنگیان باید براساس این مبلغ صورت گیرد.

وی  ادامه داد: ارزش دارایی های صندوق در حال حاضر بیش از یکصد میلیارد تومان برآورد می شود ،ارزش افزوده دارایی صندوق در هر مقطع زمانی باید مبنای محاسبه تسویه حساب فرهنگیان صورت گیرد. اگر این مبنا اعمال شود هر فرهنگی در زمان تسویه حساب با صندوق به جای دریافت 30 الی 40 میلیون باید چند صد میلیون دریافت کند که این مبلغ می تواند گره های بزرگی را از فرهنگیان که کمترین سطح دریافتی در میان کارکنان دولت را دارند باز کند.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان امانت بزرگی در دست مسئولان است، گفت: مدیریت فعلی صندوق و همکارانش عمدتا افرادی هستند که در صنعت خودرو فعالیت داشتند و هیچ قرابتی با اداره یک بنگاه اقتصادی بزرگ مثل صندوق ذخیره فرهنگیان را ندارند، صندوق ذخیره فرهنگیان به مدرسه پیرمردها و بازنشسته ها تبدیل شده است، در ستاد صندوق مدیرعامل، قائم مقام و جمع کثیری از مدیران صندوق همگی بازنشسته هستند. همچنین از 4 هلدینگ زیرمجموعه صندوق مدیرعامل سه هلدینگ بازنشسته بوده؛ چه توجیحی دارد این امانت بزرگ به دست این افراد بازنشسته سپرده شود.

کد خبر 1055565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha