یکی از مهمترین جنبه‌های قرآن بعد هدایتگری است

حجت الاسلام قاضی دزفولی یکی از مهمترین جنبه های قرآن را وجه هدایتگری آن عنوان کرد و گفت: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به قرآن نیست البته باید در کنار قرآن اهل بیت هم باشند که مکمل هم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در آئین تجلیل از قاریان قرآنی که به صورت محدود در نهاد امامت جمعه دزفول برگزار شد اظهار کرد: برگزاری محفل نورانی و معنوی انس با قرآن رزق کریمی است که خداوند عنایت فرموده و قابل تقدیر است.

 

امام جمعه دزفول قرآنی بودن دزفول را از افتخارات شهرستان دانست و افزود: از قدیم الایام محافل و مجالس قرآنی در مساجد و مراکز دینی برقرار بود که نشان از انس مردم دزفول با قرآن دارد.

 

وی به شخصیت ها و نخبگان قرآنی دزفول اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال خاندان معزی علاوه بر ترجمه، تفسیر و شرح، آثار و محصولات فرهنگی قرآنی فراوانی دارند؛ مرحوم آقاسیدعلی کمالی نیز از فرهیختگان و نخبگان قرآنی شیعه در کشور است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی پیشینه و سابقه غنی قرآنی دزفول را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: آیت الله قاضی (ره) بیش از ۵۵ سال در مسجد آیت الله قاضی با ذوق و اهتمام خود به قرآن، مردم را با قرآن مأنوس و تربیت کرد.

 

وی با اشاره به خیر و برکت قرآن تصریح کرد: یکی از مهمترین جنبه‌های قرآن وجه هدایتگری است، انسان به هر اندازه که با قرآن انس داشته باشد و آن را در زندگی پیاده کند به همان میزان از صبغه هدایتگری این کتاب آسمانی بهره مند می‌شود.

 

امام جمعه دزفول عنوان کرد: شهرستان دزفول ظرفیت‌های فراوانی در زمینه قرآن دارد، هرچه بیشتر با قرآن انس داشته باشیم بصیرت ما نیز افزایش می‌یابد؛ هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به قرآن نیست البته باید در کنار قرآن اهل بیت هم باشند که مکمل هم هستند.

 

وی یاد آور شد: از گذشته معیارهای قرآنی برای سنجش زمان در شهرستان رایج بود که نشان از انس با قرآن دارد، همه نسبت به قرآن مسئولیت داریم و اگر نتوانیم این جایگاه و افتخار قرآنی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم مسئول هستیم.

 

کد خبر 1055616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha