دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت سند ارتقای فرهنگ محیط زیست شدند

اکبری از ابلاغ سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی استان در حوزه حفاظت محیط زیست در قالب این سند الزام قانونی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن اکبری» امروز (22 اردیبهشت) با اشاره به الزام قانونی فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست توسط دستگاه های اجرایی به رسانه های گروهی  اعلام کرد: متاسفاتنه مسئله محيط زيست در جامعه كنوني به يكي از چالش هاي اصلي و مهم كشور تبديل شده است.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه به اعتقاد كارشناسان و متخصصان امر، افزايش آگاهي مردم در حفاظت از محیط زیست، برنامه ريزي و مديريت در خصوص كاهش عوامل آسیب زا به محیط زیست بسيار پررنگ و حائز اهميت است، افزود: در اين مسير بايد با تقويت آموزش همگانی و استفاده از فرهنگ به عنوان عامل تعيين كننده رفتار افراد به اين مهم دست يافت.

 

اکبری تصریح کرد: اصل 50 قانون اساسی، حفاظت و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی عنوان کرده است لذا سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست بر همین مبنا در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده  است.

 

وی ادامه داد: بر اساس این سند تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به انجام اقدامات موثر در راستای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست بنا به حوزه کاری و فعالیت دستگاهی خود در جامعه  هستند.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه تدوین و ابلاغ سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست شامل تمام دستگاه های اجرایی در خراسان جنوبی است، افزود: بر اساس  این سند برای هر دستگاهی وظیفه یا وظایفی تعریف شده را مبنایی بر مطالبه گری قانونی از طرف حفاظت محیط زیست است.

 

اکبری در ادامه محیط زیست را میراثی ارزشمند برای آیندگان عنوان کرد و گفت: زباله و مدیریت پسماند، کاهش شکار، رعایت حقوق گیاهان و جانوران، مدیریت مصرف حامل های انرژی و تخریب طبیعت از جمله مهمترين موضوعات اجتماعي و فرهنگي محسوب مي شود كه باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

 

وی تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان بر اساس سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست ملزم به فعالیت در حوزه فرهنگ سازی محیط زیست  هستند و باید با توجه به زمان بندی که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد نسبت به برنامه ها و فعالیت های خود در این حوزه در سال 1400 اقدام و به صورت منظم و مستمر ارائه گزارش عمکلرد کنند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد اگر این سند توسط دستگاه ها و نهادها به درستی و حساسیت، اجرایی و عملیاتی شود شاهد تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ سازی محیط زیستی دراستان و کشور خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1055665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha