ثبت‌ ۱۲۰۰ گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی

محترمی از ثبت یک‌هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج خبر داد.

«امید محترمی» ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج سازندگی به ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج پرداخت و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: یکی از مهمترین ماموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه های جهادی است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اصلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده است، افزود: این گروه های جهادی در عرصه های مختلف با توانمندی ها و تخصص های گوناگون به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی را همین اردوهای جهادی دانست و اضافه کرد: اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است و علاوه بر خدمت رسانی کار تربیتی و پرورشی نیز اتفاق می افتد.

 

این مقام مسئول با  اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور خدمت ارایه کردند، اظهار کرد: این خدمات منشا خیرات و برکات زیادی برای مردم ومناطق محروم بود و امید است همواره ادامه یابد.

تحقق اقتصاد مقاومتی ماموریت مهم بسیج سازندگی

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکهرویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان های مختلف است، گفت: حضور خود مردم پای کار سبب گره گشایی بیشتر مشکلات می شود.

 

محترمی خاطر نشان کرد: از ابتدای هر عرصه ای که مردم در آن ورود پیداکرده اند موفقیت های بیشتری حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده کار اثر بخش انجام نشده است.

 

وی فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از ماموریت مهم بسیج سازندگی دانست و اضافه کرد: بسیج سازندگی با رویکرد صندوق های قرض الحسنه، آموزش های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می کنند.

ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می کنند، گفت:  این صندوق ها با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت ها و حمایت های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام بر می دارند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ را بخشی از دستاورد صندوق های قرض الحسنه در سطح استان دانست و اضافه کرد: امید است با فعالیت هر چه بیشتر این صندوق ها بتوانیم منشاء خیر و برکت باشیم.

 

وی ارائه وام های قرض الحسنه را سبب گره گشایی بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: افراد با دریافت این وام های قرض الحسنه می توانند به ایجاد اشتغال، گره گشایی از مشکلات و درآمد زایی بپردازند.

محرومیت زدایی از مهمترین ماموریت های بسیج سازندگی

 

محترمی در ادامه با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی یکی از دیگر ماموریت های مهم بسیج سازندگی است، گفت: این ماموریت در دو بخش عمرانی و خدماتی انجام می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بخش عمرانی را شامل اجرای پروژه های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه های آب و کشاورزی دانست و اضافه کرد: در بخش غیر عمرانی نیز فعالیت های شامل تهیه جهیزیه، کمک های مومنانه و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند انجام می شود.

 

وی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر را تنها بخشی ازخدمات محرومیت زدایی در سال ۹۹ دانست.

توانمند سازی مهارتی ماموریت دیگر بسیج سازندگی

 

محترمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه توانمند سازی محرومین و نیازمندان امری ضروری است، گفت: در راستای توانمند سازی مهارتی مردم بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت های لازمنیز صورت می گیر.

 

وی همچنین با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان های استان برنامه های جدی و عملیاتی دارد، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت های مسئولین استان و سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم آنها را به تحقق برسانیم.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از جهادگران و بسیجیان گفت: با حضور و مشارکت این عزیزان فعالیت های گسترده ای در استان و حتی در کشور از جمله مناطق سیل زده و زلزله زده و همچنین مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 1055714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha