فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایران و کوبا فردا در مازندران آغاز می‌شود

اویس گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران وانستیتوی فینلای کوبا فردا در مازندران آغاز می‌شود.

«قاسم اویس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، برنامه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای «انستیتو پاستور ایران وانستیتوی فینلای کوبا»  فردا با حضور رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و رئیس انستیتو پاستور ایران در دانشکده پرستاری مامایی نسیبه ساری برگزار می‌شود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در شهر‌های ساری، میاندورود، قائم شهر و جویبار انجام می‌شود، از شهروندان این شهرستان‌ها خواست تا در سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن پاستور مشارکت کنند.

 

وی با اعلام اینکه در فاز دوم نیز تزریق واکسن برای افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است، تصریح کرد: افرادی که در گروه های سنی ۸۰ سال به بالا واکسن تزریق نکردند می توانند واکسن دریافت کنند.

 

این مسئول با اعلام اینکه در روزهای آینده واکسن‌های بیشتری وارد کشور می شود، گفت: درحال حاضر چهار واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین ، بهارات هند و آسترازنکا کره جنوبی واکسن تزریقی کشور است.

 

اویس ادامه داد: امید است واکسن تولیدی کشور کوو برکت و کونژوکه تولید ایران و کوبا به زودی تزریق و در سبد واکسیناسیون قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه این واکسن کرونای پاستور که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شد پس از گذراندن موفق مراحل یک و دو کارآزمایی، فردا در مازندران  وارد مرحله ۳ کارآزمایی بالینی می‌شود، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای شرکت در اجرای این طرح نام نویسی کردند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه واکسیناسیون داوطلبان به صورت متمرکز در ساری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ایرانیان گروه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال  فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده  می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pasteurcovac.ir  و یا تماس تلفنی با شماره ۳۴۴۰۷ نسبت به ثبت نام اقدام  کنند.

 

اویس با اعلام اینکه این دانشگاه در کنار هشت دانشگاه دیگر کشور اجرای فاز سوم آزمایش بالینی را پذیرفته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئولیت تزریق ۳ هزار واکسن را برعهده گرفته که تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند.


 

کد خبر 1055716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha