صندوق های قرض الحسنه بسیج بستر اشتغال و محرومیت زدایی هستند

بانوی کارآفرین لرستانی گفت: در سایه حمایت بسیج سازندگی بستر اشتغال و تولید در مناطق روستایی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  ایجاد اشتغال و رونق تولید از مهم ترین نیازهای جهان امروز است که در استان های کمتر برخوردار چون استان لرستان ضرورت بیشتری دارد.

 

استعدادها و توانایی های بسیاری از مردم مناطق محروم در سایه نبود حمایت های مسئولان خاموش می ماند و در سایه بیکار ی و فقر  قرار می گیرد.

 

بسیج و فعالیت های جهادی در مناطق محروم موجب امید آفرینی برای مردم محروم شده و در سایه توجه به استعدادها و توانایی ها گام های خوبی در زمینه اشتغال، تولید و بهبود معیشت مردم مناطق محروم برداشته است.

 

ایجاد صندوق های قرض الحسنه بسیج در مناطق محروم و روستایی زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید شده است، چراکه تقویت تولید و اشتغال رویکرد صندوق های قرض الحسنه بسیج است.

 

هدف از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال روستایی در قالب تعاونی‌ها بوده است و تاکنون خدمات قابل ستایشی در مناطق محروم به همراه داشته است.

 

« مریم صارمی» از اهالی روستای توته زن شهرستان بروجرد بانوی کارآفرینی است که در سایه حمایت صندوق قرض الحسنه بسیج موفق به راه اندازی کارگاه تولیدی شده است.

 

وی در خصوص فعالیت خود می گوید: حدود دو سال است که با پیگیری و کمک های بسیج سازندگی شهرستان صندوق قرض الحسنه با حضور و مشارکت مردم روستا تشکیل شده است.

 

این بانوی کارآفرین لرستانی ادامه داد: من با همراه چند نفر از اعضای خانواده ام برای دریافت تسهیلات به صندوق مراجعه کردیم و به حمد الله با ارائه مشاوره و حمایت موفق به دریافت تسهیلات شدیم.

 

وی بیان کرد: با حمایت های بسیج سازندگی طرح پرورش زعفران گلخانه ای را در روستا آغاز کردیم و علاوه بر اشتغال من و اعضای خانواده فرصتی برای اشتغال جمعی دیگر از اهالی روستا فراهم شد.

 

صارمی با تاکید بر ضرورت ادامه حمایت های مسئولان برای ارتقای این واحد تولیدی، افزود: اگر این صندوق قرض الحسنه روستا از نظر منابع مالی مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد، توسعه کارگاه می تواند بستر تقویت اشتغال جوانان روستا باشد.

 

وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: حمایت های مسئولان از مشاغل روستایی می تواند بستر اشتغال جوانان، بهبود معیشت مردم و ماندگاری مردم در روستاها باشد.

 

صارمی با قدر دانی از حمایت های بسیج سازندگی از اشتغال روستایی، اظهار کرد:طرح تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی گامی مهمی برای حمایت از مناطق محروم و روستایی بوده است که عملکرد این  صندوق قابل ستایش است.

 

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: حمایت های صندوق های قرض الحسنه و بسیج سازندگی سپاه  باعث همبستگی  و مشارکت مردم  شده است که امید می رود در آینده برکات ان در روستا بیشتر خود را نشان دهد.

 

با توجه به تلاش های آشکار جهادگران و بسیجیان برای محرومیت زدایی و کمک به مردم مناطق محروم و روستایی، همراهی و تعامل بیشتر بانک های عامل با صندوق های قرض الحسنه در راستای اشتغال و ارتقای سطح اقتصادی مردم ضروری است.

کد خبر 1055720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha