در مشکلات از خدا فرار نکنید او شما را نجات می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: در مشکلات از خدا فرار نکنید همان دستی که حضرت یونس(ع) و حضرت ابراهیم(ع) را نجات داد شما را هم نجات می‌دهد.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی که به این معنا یقین پیدا کردند که مالک، مربی، تربیت‌کننده و رشددهنده ما الله است سپس در این مسیر هیچ حادثه، بلا و مصیبت بر اعتقاد پاک‌ آن‌ها ضربه نزد فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شوند و بشارت می‌دهند.

وی افزود: فرشتگان به استقامت کنندگان اعلام می‌کنند که نسبت‌ به آینده و‌ گذشته، درباره جان دادن، ورود به برزخ و قیامت ترس به خود راه ندهید چون شما در امان خدا هستید، مژده باد شما را بر بهشتی که پیش‌ از ورود شما به عالم آخرت برای شما آماده‌ شده است این وعده به‌طورقطع عملی می‌شود ما در دنیا عاشق شما بودیم چون محبوب خدای ما بودید، بهشتی هم که به شما دادند هرچه خودتان بخواهید همان می‌شود، همه این‌ها نتیجه آن استقامت بر دین‌داری و خداخواهی شما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه در دنیا برای شما دو نوع پیش‌آمد وجود دارد، عنوان کرد: یکی تکالیف و دیگری وظایف الهی است، مصائب، تنگناها و مشکلات گاهی هست و گاهی نیست اما تکالیف همیشه در کنار شما هستند اگر استقامت کنید ملائکه بر شما نازل‌شده و بهشت الهی را به شما بشارت می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استقامت آسان نیست، اظهار کرد: آسمان، زمین و کوه‌ها از این‌که امانت استقامت را تحویل بگیرند ترسیدند و آن را قبول نکردند.

وی ادامه داد: برای استقامت باید سراغ استقامت کنندگان برویم که خداوند در قرآن آن‌ها را معرفی کرده‌ است، یکی از افرادی که در مسیر خداوند استقامت کرد حضرت ابراهیم(ع) بود که نزد عموی خود بزرگ‌ شده بود در نوجوانی از خانواده آن‌ها هجرت کرد چراکه عموی او اصرار داشت که بر بت‌ها سجده کند، درحالی‌که حضرت ابراهیم(ع) از همان اول جوانی به شریعت نوح پیامبر(ع) بود تا زمانی‌که خدا او را به پیامبری انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) در برابر حوادث خانوادگی و اجتماعی استقامت کرد تااینکه پدر همه انبیا شد، گفت: خداوند از طریق حضرت اسحاق(ع) حضرت عیسی(ع) را به او عطا کرد و از طریق حضرت اسماعیل(ع) پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) را به او عطا کرد و این پاداش دنیایی او بود.

 

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کارهای خود را با بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم آغاز کنید و برای کارهای آینده ان‌شاءالله بگویید، عنوان کرد: متأسفانه امروز یک بت بنام دلار در جهان علم شده که ۹۰ درصد دولت‌ها و ملت‌ها این بت را می‌پرستند که اگر بخواهند اقتصاد کشوری را برهم بزنند یا ملتی را نابود کنند از این دلار استفاده می‌کنند، ای‌کاش این حقیقت به قلب همه مردم دنیا می‌تابید که همه‌کاره عالم خداوند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) کنار توحید و تکلیف ایستادگی کرد خداوند هم آتش را برای او گلستان کرد، در مشکلات از خدا فرار نکنید همان دستی که حضرت یونس(ع) و حضرت ابراهیم(ع) را نجات داد شما را هم نجات می‌دهد.

کد خبر 1055724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha