۱۸ تیرماه زمان برگزاری ورودی حوز‌ه‌ها علمیه/ معدل در قبولی آزمون تاثیرگذار است

حجت الاسلام موسوی‌زاده گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه کشور، همانند دانشگاه تحت عنوان آزمون ورودی از طرف مرکز مدیریت حوزه همه ساله ۱۸ تیرماه همزمان با سراسر کشور برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید جعفر موسوی‌زاده» امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آزمون ورودی حوزه علمیه کشور، همانند دانشگاه تحت عنوان آزمون ورودی از طرف مرکز مدیریت حوزه همه ساله در سراسر کشور برگزارمی شود که ثبت نام از ۲۰ اسفند شروع شده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ادامه دارد.

 

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت پذیرش معاونت حوزه، ثبت‌نام خود را انجام دهند که از ۱۸ فروردین روند پذیرش، مصاحبه، مشاوره و تحقیقات در حال انجام است؛ در چند سال اخیر مصاحبه روانشناختی از داوطبان صورت گرفته و از این طریق استعدادها و آمادگی آنها تعیین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تحقیقات میدانی برای این افراد داوطلب انجام می‌شود اضافه کرد: آزمون ورودی ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود و تاکنون در مورد حضوری یا مجازی برگزار کردن این آزمون تصمیمی گرفته نشده و سال گذشته از طریق سامانه آزمون برگزار شد.

 

حجت الاسلام موسوی‌زاده اضافه کرد:  ۹مرداد نتایج این آزمون اعلام و پس از آن دوره میثاق آموزشی در ۱۳مرداد آغاز می‌شود که در این دوره دروس سبکی مانند احکام و صرف و نحو برگزار شده و دواطلبان در این دوره شایستگی خودشان را نشان می دهند.

 

وی شرط معدل را در قبولی  آزمون ورودی تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: داوطلب هر کدام از شروط ثبت نام را نداشته باشد سامانه اجازه ثبت نام را نمی‌دهد، این اقدام باعث پذیرش کیفی داوطلبان می کند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان از تحول آموزشی در حوزه استان خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۹ سامانه‌های جدیدی ایجاد شد که تدریس را به روش نوینی ارائه داد، خوشبختانه مجوز سطح چهار (معادل دکتری) به خوزستان داده شد و همچنین مصاحبه شفاهی درس خارج نیز داده شد.

 

وی از ایجاد رشته های تخصصی متناسب با نیاز استان خبر داد و یا آور شد: اکنون نزدیک به پنج هزار طلبه در پایه ۱۰ داریم علاوه بر این ۱۱هزار طلبه در استان و پنج هزار طلبه خوزستانی در قم مشغول تحصیل هستند و امسال ۵۲ مدرسه علمیه در خوزستان فعالیت خواهند کرد.

 

کد خبر 1055740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha