۳۶۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده می شود

رحیمی گفت: برای تامین برق مورد نیاز عشایر فارس، ۲ هزار و ۷۷۵ پنل خورشیدی در دستور کار قرار گرفته که امروز ۳۶۰ دستگاه پنل خورشیدی آماده تحویل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت) در آئین ویدئوکنفرانسی رونمایی از توزیع پنل های قابل حمل خورشیدی عشایری فارس با دستور وزیر نیرو گفت: برای حمایت از اقتصاد و تولید عشایر به شبکه پشتیبانی نیاز است و باید با در نظر گرفتن شرایط عشایر کوچنده، خدمات دستگاه های اجرایی به صورت قابل حمل اجرا شود.

استاندار فارس افزود: عشایر نماد اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی هستند و بادی دولت از آنها حمایت کند و رونمایی از 360 دستگاه پکیج قابل حمل خورشیدی گام موثری برای بهره مندی عشایر فارس از نعمت برق است.

وی اضافه کرد: 18 هزار خانوار عشایری کوچنده در استان نیز به نیروی برق نیاز دارند و تامین آب شرب انسان و دام عشایر نیز در برنامه ریزی منابع آب سدهای استان مورد توجه قرار دارد.

رحیمی اعلام کرد: برای تامین برق مورد نیاز عشایر فارس، 2 هزار و 775 پنل خورشیدی با اعتباری بیش از 28 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و امروز 360 دستگاه پنل خورشیدی آماده تحویل است و سایر پنل ها در پایان خرداد امسال تحویل خانواده های عشایری خواهد شد.

خاطر نشان می شود در این آئین رونمایی، استاندار فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل امور عشایر، مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس، مجری طرح برق روستایی و عشایری شرکت توانیر تهران، فرماندهی سپاه عشایری، مدیریت آموزش و پرورش عشایری و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

کد خبر 1055751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha