پروژه پردیس سینمای سقز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بهمن مرادنیا گفت: پروژه پردیس سینما شهرستان سقز از پروژه‌های مهم فرهنگی استان است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در بازدید از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی سطح استان با حضور در شهرستان سقز از پروژه پردیس سینمایی سقز که توسط حوزه هنری در حال انجام است، بازدید کرد.

 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در استان اظهار کرد: پروژه پردیس سینمایی سقز یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی است که با تلاش حوزه هنری با یک کار جهادی در کمترین زمان ممکن با پیشرفت بیش از 90 درصدی آماده ارائه خدمت به فرهنگ و هنر سقز است.

 

مرادنیا افزود: با افتتاح این پروژه در آینده‌ای بسیار نزدیک ضمن ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری استان یک مکان آبرومند با استاندارهای لازم و امکانات و تجهیزات روز در سقز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

استاندار کردستان با قدردانی از عوامل اجرایی این پروژه اعلام کرد: افزایش سه سالن سینمایی و 489 صندلی سینمایی در کنار امکاناتی همچون گالری، کافی شاب، کافه کتاب و فضای مناسب فرهنگی در مرکز شهر سقز در مدت زمان یکسال در این شرایط سخت کرونایی نشان از اهتمام و دغدغه ارزشمند متولیان امر است که شایسته تقدیر است.

 

مرادنیا توجه به پروژه‌های فرهنگی و هنر را از اولویت‌های برنامه‌ریزی در  استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با گزارش‌های دریافتی و تلاش عزیزان حوزه هنری در آینده نزدیک علاوه بر این سه سالن در سنندج 4 سالن سینمایی و در بیجار نیز 2 سالن سینمایی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

 

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها 34 درصد سرانه صندلی استان افزایش پیدا می‌کند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

 

هم‌اکنون در استان کردستان در شهرهای سنندج، بیجار و مریوان پنج سالن سینمایی فعال است و با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام حوزه هنری تعداد سالن‌های سینمایی استان به 14 سالن ارتقاء پیدا می‌کند.

کد خبر 1055765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha