۳۴۰پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در استان مازندران مستقر می‌شود

حجت الاسلام عالیشاه گفت: هم‌زمان با عید سعید فطر ۳۴۰پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در استان مازندران مستقر می‌شود.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، ضمن تبریک در پیش بودن عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم نیک‌اندیش استان مازندران اظهار کرد:امسال با برپایی ۳۱۳آشپزخانه «اطعام مهدوی» نیازمندان استان برای تهیه افطار و سحر خود کمتر دچار مشکل شده اند که برای اجرای این طرح قدردان همراهی مراکز نیکوکاری محلات استان هستیم.

 

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)مازندران ضمن تشریح برنامه های کمیته امداد حضرت امام راحل در مازندران ویژه ماه مبارک رمضان امسال، اظهار کرد: کار جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر استان، در ۳۴۰ مرکز نیکوکاری انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطریه هر منطقه در کوتاه‌ترین زمان طبق احکام شرعی به دست نیازمندان همان منطقه می‌رسد، افزود:  همچنین تمام پایگاه‌ها، ادارات و مساجد این نهاد آماده جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم مازندران هستند‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: مبلغ زکات فطریه مطابق اعلام نظر مراجع برای هر نفر اگر گندم حساب کنیم ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید فطر است، اما کسانی که نماز عید فطر به جا می‌آورند تا قبل از نماز آن را باید پرداخت کنند، یادآورشد: فردی که هر روزه را به عمد بی‌اعتنایی کرده و روزه نگرفته است، شصت مُد طعام باید به فقرا و نیازمندان طعام دهد و هر مُد ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است، اما برای یک روزه کفاره غیر عمد نیز یک مُد طعام یا ۵ هزار تومان معیار است.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد به‌عنوان دبیر شورای زکات استان طی جلساتی مصوب کرد هر گونه صندوق زکات و جمع‌آوری فطریه در هر مکان باید منقش به آرم کمیته امداد و مجوز لازم از سوی امداد را به همراه خود داشته باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، عنوان کرد: مردم با شماره‌گیری کد ussd *8877*5# با تلفن همراه می‌توانند زکات پرداخت کنند.

کد خبر 1055937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha