برپایی بیش از یکصد پایگاه جمع آوری زکات فطریه در ملایر

کرمی مقدم گفت: همزمان با عید سعید فطر بیش از یکصد پایگاه جمع آوری زکات فطریه در ملایر برپا شد.

«تیمور کرمی مقدم »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کمیته امداد ملایر  امسال پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه را در نقاط مختلف شهری و روستایی با همکاری مراکز نیکوکاری برپا می‌کند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مختلف از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان کمیته امداد » مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شدزمینه های پرداخت الکترونیکی زکات فراهم است .

 

وی با تاکید بر اینکه  پیشنهاد می کنیم مردم روزه دار استان همدان زکات خود را به روش الکترونیکی پرداخت کنند  افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از یکصد پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه روزه‌داران است.

کرمی مقدم با اشاره به حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه یادآور شد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

 وی اضافه کرد:  سال گذشته نیز حدود 600 میلیون تومان زکات فطریه و کفارات در ملایر جمع آوری و در بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد و سایر نهادهای حمایتی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ملایر گفت:  در ماه مبارک رمضان کمیته امداد امسال با همکاری خیران و نیکوکاران و مراکز نیکوکاری شهرستان بیش از 18 هزار پرس غذای گرم را در بین خانواده های زیر پوشش این نهاد  و نیازمند  داشته است.

وی همچنین به توزیع سبدهای معیشتی بین خانواده‌های زیر  پوشش و نیازمند شهرستان اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها نیز از منابع امداد، کمک خیران و مراکز نیکوکاری تهیه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه  طرح اکرام ایتام  نیز در حال انجام است گفت: «پویش ایران مهربان» از آبان ماه سال ۹۸ شروع شده که سهمیه ملایر در این زمینه ۱۶ هزار نفر بوده که تاکنون بیش از  ۳ هزار و ۲۰۰ نفر جذب شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸ هزار حامی از ایتام ملایر حمایت می‌کنند گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۳ کودک یتیم و فرزندان طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 1055980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha