استفاده از روش های نوین برای تقویت بهره وری و تولید ضروری است

ثمینی گفت:با توجه به وقوع خشکسالی باید کشاورزان را مجاب به استفاده از روشهای جدید برای بهره وری و تولید بیشتر محصولات کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز در جلسه خشکسالی استان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی برای ساماندهی و ارائه مشاوره به کشاورزان بسیار مهم است و جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی، این مهم را ساماندهی کند .

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: شیوه های نوین به جای روش‌های سنتی کشاورزی سهم بسزایی در توسعه این صنعت خواهد داشت و با توجه به وقوع خشکسالی باید کشاورزان را مجاب به استفاده از روشهای جدید برای بهره وری و تولید بیشتر محصولات کرد .

 

وی استفاده از الگوی صحیح کاشت و آبیاری با توجه به خشکسالی را از عوامل مهم پیشگیری از هدر رفت آب بیان کرد و ادامه داد: اجتماعی کردن مباحث اقتصادی و سوق دادن مردم به سمت کارهای اقتصادی مشارکتی، گره فرهنگی اقتصاد شخص محور را برطرف خواهد کرد .

 

معاون استاندار لرستان در ادامه با اشاره به خشکسالی امسال، افزود: صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی مانند آب و برق ضرورت بیشتری نسبت به قبل پیدا می کند و فضای رسانه، روابط عمومی ها و ارباب جراید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی موضوع الگوی مصرف انرژی را در جامعه اطلاع رسانی کنند . 

 

 

کد خبر 1056058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha