۳۱۰۰ طرح اشتغال زایی در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود

نادری گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای شهرستان های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام بیش از سه هزارو ۱۰۰ طرح اشتغال زایی اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شایان نادری» امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: این طرح های اشتغال زایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای هر یک از طرح های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۵۰۰  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.

 

نادری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ها بیش از هشت هزار نفر در مناطق مختلف استان به اشتغال مشغول خواهند شد، ادامه داد: هدف ستاد اجرایی امام (ره) از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاها است.

 

وی یادآور شد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آنها زیر هفت میلیون ریال است، پرداخت می شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات سه تا پنج سال با سود چهار درصد است، ابراز داشت: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال‌ زا را سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد.

 

نادری افزود: برای اجرای این تعداد طرح اشتغال زایی بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

 

وی ادامه داد: این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌ زایی اجتماع‌ محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در این روستاها است.

کد خبر 1056132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha