برگزاری کنگره «چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» در روز بزرگداشت فردوسی

کافی گفت: کنگره «چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» با حضور استادان و شاعران کشورهای فارسی زبان در روز بزرگداشت فردوسی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا کافی»، امروز (چهارشنبه 22 اردیبهشت) از بزرگداشت روز فردوسی توسط کنگره جهانی «محمد (ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر»، خبر داد و به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: کنگره «چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» با حضور استادان و شاعران کشورهای فارسی زبان، ساعت 17 روز 25 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دبیر علمی تخصصی ادبی نخستین کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» افزود: این کنگره در آدرس Http://Instagram.com/artsforMuhammad قابل دنبال کردن است و از وب سایت www.wcam.ir به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این کنگره بیان کرد: همبستگی امت اسلام، شناسایی و شناخت پیامبر اسلام در ادبیات جهان و بهره‌ گیری از توانمندی ادبی در شناساندن پیامبر اسلام و دین اسلام از ویژگی‌ های این کنگره است.

کافی تاکید کرد: یکی از پیوندهای شناخته شده ادبی اسلام، ادبیات فارسی است که نخستین وبینار آن با سخنانی از سرایندگان و ادیبانی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش و هندوستان همزمان با جشن فطر رمضان، روز پاسداشت زبان فارسی و یادروز فردوسی بزرگ، شنبه 25 اردیبهشت برگزارخواهد شد.

«حامد تقوایی»، دبیرکل این کنگره نیز کنگره جهانی محمد(ص)» نیز گفت: زبان فارسی با آهنگی شیرین و نرم، زبان توانمندی برای بیان و انتقال مفاهیم اسلام است و می ‌تواند به خوبی درون‌ مایه و پیام اسلام راستین را به تمام جهان برساند.

کد خبر 1056136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha