کرونا، اقامه نماز عید فطر در مساجد مراکش را ممنوع کرد

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش به صورت رسمی اقامه نماز عید فطر را به دلیل کرونا در مساجد و مصلاها ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ناظور سیتی»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش اعلام کرد: با توجه به شرایط بحرانی کنونی و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرونا، نماز عید فطر در مصلاها و مساجد برگزار نمی شود.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش این تصمیم را به همه مساجد ابلاغ و اعلام کرد که ب توجه به سخت فراهم شدن رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد نماز عید فطر در مصلاها و مساجد اقامه نمی شود.

 

این وزارتخانه همچنین اقامه نماز عشاء و تراویح و نماز صبح را در طول ماه رمضان به دلیل تصمیم مقامات دولتی مبنی بر منع رفت و آمد شبانه تعطیل کرد.

 

شورای عالی علمی مراکش وابسته به اهل تسنن اعلام کرد: به دللی ممنوعیت ادای نماز عید فطر در مساجد، مردم نماز خود را در خانه هایشان بخوانند و پیش از آن غسل کرده، لباس مطهر بپوشند و پیش از شروع تکبیر بگویند.

 

مرکز بین المللی نجوم اعلام کرد: کشور مراکش همچون برخی از کشورهای دیگر از جمله برونئی، هند، بنگلادش، پاکستان، ایران و عمان ماه مبارک رمضان را روز چهارشنبه 14 آوریل گذشته آغاز کردند. به همین دلیل این کشورها برای رویت هلال عید روز چهارشنبه (22 اردیبهشت 1400 مطابق با 12 می 2021) اقدام می کنند تا مشخص شود که عید فطر در این کشور ها روز پنجشنبه یا جمعه است.

کد خبر 1056169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha