عید فطر و آغاز زندگی دوباره انسان

عید فطر بعد از یک ماه عبادت و بندگی، آغاز زندگی دوباره انسان را رقم می زند و حفظ سرمایه معنوی این مدت تا یک سال آینده وظیفه ای بر عهده مومنان خواهد بود.

خبرگزاری شبستان اصفهان: 30 روز پیش مومنان و مسلمانان جهان با ورود به ماه مبارک رمضان، به مهمانی پروردگار رفتن و برای سعادت دنیا و آخرت و اطاعت و بندگی با بهره گیری از صبر تلاش کردند.

 

نماز و روزه، قرائت قرآن، شب زنده داری و کمک به هم نوعان از اعمالی است که در این یک ماهه همگی در کنار همدیگر سپری کردیم و زیبایی های آن برای ما باقی خواهد ماند و امروز در پایان این یک ماه جشن این افتخار را تکریم و جشن می گیریم.

 

عید فطر بعد از یک ماه عبادت و بندگی، آغاز زندگی دوباره انسان را رقم می زند و حفظ سرمایه معنوی این مدت تا یک سال آینده وظیفه ای بر عهده مومنان خواهد بود.

پیرامون این عید بزرگ باید بگوییم که آغازی از یک پایان و یعنی «عید رمضان آمد و صد حیف که آن رفت و صد شکر که این آمد«

 

در این 30 روز عبادت و بندگی یافتیم که می شود بر بسیاری از نیازها و اموال انسانی صبر کرد و شیطان را نیز در گوشه ای دستگیر و به نظاره عبادت و بندگی انسان ها نشاند و آن را در حسرت یک فریب قرار داد.

 

تداوم این جریان قطعا سبب موفقیت های زیادی برای انسان در طول زندگی خواهد شد و می توانیم روزه داری و شب زنده داری را نیز در روزهای سال باز تجربه کنیم.

 

اقامه نماز عید و پرداخت زکات فطره از اعمال این روز است که همگی در اطاعات از خداوند به شمار می رود و نماد همبستگی و اتحاد مومنین است.

 

*حفظ دستاورد های معنوی ماه مبارک رمضان

 

مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان با تبریک عید فطر گفت: ماه مبارک رمضان دستاوردهای زیادی برای انسان دارد و در این عید بزرگ شادمانی زیادی برای انسان ها ایجاد می شود.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» ادامه داد: با پایان این ماه و جشن گرفتن آن باید سعی شود تا آنچه بدست آورده ایم را تا یک سال دیگر حفظ کنیم.

 

*عید فطر جشن بندگی مومنان در مسابقه یک ماهه خوبی ها

 

امام جمعه اصفهان که از عید فطر به عنوان یکی از مناسبت های مهم یاد کرد، پیرامون این روز گفت: عید فطر جشن بندگی مومنان در مسابقه یک ماهه خوبی ها است.

 

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» ادامه داد: بندگان مومن خداوند در این یک ماه برای کسب معرفت و خیر دنیا و آخرت با یکدیگر رقابت داشتند و در این مسابقه همه برای جمع آوری خوبی ها تلاش می کردند.

 

وی اضافه کرد: اجر و مزد آنان بی انتها بوده و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت خواهد شد.

*جشن سرور مردم همراه با رعایت اصول بهداشتی

 

تا پیش از شیوع بیماری کرونا مردم در این روز جشن و شادی داشتند و مراسم های مفصلی هم برگزار اما امسال و سال گذشته به دلیل شرایط خاص دیگر این برنامه ها گسترده نبوده ولی باز شیرینی آن تعطیلی نشده و جشن و سرور با رعایت اصول بهداشتی بوده است.

پوشیدن لباس نو، تبریک به همدیگر و ابراز خرسندی از اقداماتی بود که امروز انجام شده و فضای مجازی و شهرها و روستاها مملو از شادی و پیام سرور و شادمانی است.

کد خبر 1056278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha