آغاز برداشت گندم در هیرمند

مدیر جهاد کشاورزی هیرمند گفت: پس از سالها خشکسالی و تجهیز ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به آبیاری نوین کار برداشت گندم در هیرمند آغاز شده است.

«جهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: پس از سالها خشکسالی و کمبود آب، برای اولین بار با انتقال آب از طریق چاه نیمه ها، اراضی کشاورزی در هیرمند به زیر کشت گندم رفت و اکنون فصل برداشت این محصول است.

 

مدیر جهاد کشاورزی هیرمند یادآور شد: با اجرای شدن طرح آبرسانی به  46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان، 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند به زیر کشت گندم و جو رفته است.

 

جهانی تصریح کرد: کار برداشت گندم از اراضی کشاورزی هیرمند از نیمه دوم اردیبهشت اغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 80 تن گندم در این اراضی برداشت شود.

 

وی افزود: همزمان با کار برداشت هزار و 600 تن گندم بذری از گندمگاران منتخب خریداری و برای تامین بذر سال آینده نگهداری  تا برای خرید گندم مازاد استفاده شود.

 

این مقام مسئول اعلام کرد: 3 مرکز خرید  گندم راه اندازی شده که این مراکز تا پایان شهریور گندم را با کیلویی 5 هزار تومان از کشاورزان خریداری می کنند.

کد خبر 1056378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha