محدودیت ها، ابتلا به کرونا را به یک سوم کاهش داد

غلامی با اشاره به اعمال سه هفته ای محدودیت ها در اصفهان گفت: این اقدامات میزان ابتلا به کرونا را نسبت به اول اردیبهشت ماه به یک سوم کاهش داد.

«حجت اله غلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به وضعیت ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: اوایل اردیبهشت ماه میزان ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در استان اصفهان همانند کل کشور روند افزایشی داشت.

 

سخنگو ستاد استانی کرونا اصفهان ادامه داد: وضعیت نابسمانی شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان شرایط بدی را ایجاد کرده بود که اعمال محدودیت ها نقش مهمی در کاهش این آمار به یک سوم نسبت به اول اردیبهشت ماه پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه روند از هفته گذشته کاهشی بوده است، تصریح کرد: میزان جانباختگان ناشی از کرونا نیز 30 درصد نسبت به گذشته کاهش داشته و در صورت تداوم این همکاری ها وضع بهتر خواهد شد.

 

غلامی اضافه کرد: سه شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار گرفته اند و کلانشهر اصفهان همراه با تعدادی از دیگر مناطق از قرمز پرخطر به وضعیت نارنجی تقلیل پیدا کرده اما سه شهرستان همچنان قرمز هستند.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود وضعیت در این هفته بهبود پیدا کند، خاطرنشان کرد: ترددها به استان و شهر اصفهان در روز عید فطر و جمعه مدیریت شد.

 

*کاهش 50 درصدی سفرها نسبت به سال گذشته

 

سخنگو ستاد استانی کرونا اصفهان با بیان اینکه از روز سه شنبه هفته گذشته ترددها و ورودی به استان و شهر اصفهان کنترل شد، گفت: بر اساس این تلاش ها میزان سفر به استان تا 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد و میزان ورودی به شهر اصفهان نیز 8 درصد کاهش داشت.

 

وی ادامه داد: عدم این کنترل ها موجب بروز موج جدیدی از سفرها و انتقال بیماری می شد که با همکاری نیروهای پلیس، راهداری و هلال احمر این موضوع کنترل شد.

 

*نماز عید فطر بدون تجمع های عظیم

 

غلامی با بیان اینکه امسال اقامه نماز عید فطر در بخش های مختلف و بدون تمرکز برگزار شد، اظهارداشت: همین موضوع مانع از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری شده است.

 

وی ادامه داد: دستور العمل اقامه نماز عید در سراسر استان اصفهان و به در فضای باز نماز اجرا شد.

کد خبر 1056500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha