رصد مستمر فضای مجازی برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

قاسمی گفت: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی این دوره با استفاده حداکثری از فضای مجازی انجام خواهد شد، باید رصد مستمری داشته باشیم و موارد تخلف و جرم را شناسایی کرده و قبل از وقوع، پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «محمد قاسمی» در چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بیان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها همیشه عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بوده‌اند و هماهنگونه که رد صلاحیت‌ها می‌تواند تأثیر منفی بگذارد، اگر افرادی که صلاحیت ندارند هم تائید شوند باز تأثیر منفی در جامعه خواهد داشت و در واقع یک تیغ تیز دولبه است.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تأکید بر امانت داری هیئت نظارت استان در بررسی صلاحیت ‌های داوطلبان، افزود: همانگونه که آراء مردم حق ‌الناس بوده، رسیدگی به صلاحیت‌ها هم حق الناس است و باید در نهایت دقت انجام شود.

 

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای در این زمینه عمل کنیم که بتوانیم روز قیامت در دادگاه عدل الهی جوابگو باشیم و نباید رفتار‌های ما موجب دلسردی دلسوزان نظام و انقلاب شود.

 

قاسمی تصریح کرد: بررسی صلاحیت‌ها همیشه شرایط خاص خود را داشته است و تنها چیزی که می‌تواند کمک کند از این آزمون به درستی عبور کنیم، عمل به قانون است که در فرمایش مقام معظم رهبری مشاهده کرده ‌ایم.

 

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان، اظهار کرد: از جمله استان ‌هایی هستیم که در این زمینه پیشتاز بوده ایم و باید بیشترین وقت را در پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی صرف کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی این دوره با استفاده حداکثری از فضای مجازی انجام خواهد شد، باید رصد مستمری داشته باشیم و موارد تخلف و جرم را شناسایی کرده و قبل از وقوع، پیشگیری کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کارگروه قضایی ذیل ستاد تخلفات انتخاباتی استان را با عضویت قضات دادسرا، دادگاه و ضابطان تشکیل دهیم و پرونده‌های انتخاباتی را در حوزه مستندسازی و صدور احکام و آراء با خرد جمعی و هم افزایی به سرانجام برسانیم.

 

کد خبر 1056528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha