۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دارالقرآن امام علی(ع)شیروان هزینه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دارالقرآن امام علی(ع)شیروان هزینه شد.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ساخت دارالقرآن امام علی(ع) شهرستان شیروان هزینه شد که اینک به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت این طرح از سال ۸۸ از محل اعتبارات استانی آغاز شد که کمبود اعتبارات از علل روند کند پروژه بود و از سال ۹۵ اداره کل نوسازی طرح را تحویل گرفت.

 

فلاح اضافه کرد: این طرح در چهار طبقه در زیربنای هزار و ۳۰۰ مترمربع بنا شده که سیستم های سازه ای، گرمایشی و سرمایشی آن استاندارد و شامل بخش های آموزشی، نمازخانه، سالن اجتماعات، دارالقرآن، پژوهشسرا برای کل دانش آموزان و مدارس سطح شهرستان می باشد که یکی از نیازهای اصلی دومین شهر پرجمعیت استان و ظرفیتی بزرگ برای استفاده دانش آموزان و غیره است.

 

وی تصریح کرد: قبل از آن دانش آموزان این شهر برای فراگیری و گذراندن دوره های تخصصی قرآن از بنای قدیمی یک مدرسه استفاده می کردند که ظرفیتی محدود و تجهیزات و امکاناتی اندک داشت ولی ساخت چنین مراکزی علاوه بر استقبال خوب علاقه مندان و دانش آموزان به قرآن، مکانی برای نشر فرهنگ قرآن و دانش آموزان خواهد بود.

 

عملیات اجرایی ساخت دارالقرآن امام علی(ع) که از سال ۸۸ شروع شده بود هفته گذشته با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.


در سال تحصیلی جاری ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کردند.

 


 

 

کد خبر 1056529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha