مردم خراسان جنوبی ۹۴۲ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند

رفیعی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی یک هزار و ۳۶۴ پایگاه به صورت ثابت و سیار مستقر بودند، گفت: طبق آمار اولیه ۹۴۲ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده است.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به برپایی یک هزار و ۳۶۴ پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات، گفت: طبق آمار اولیه مردم نیکوکار استان در عید فطر سال جاری تاکنون ۹۴۲ تومان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفارات عمد و غیرعمد از مردم مؤمن و نیکوکار خراسان‌ جنوبی جمع آوری شده است.


 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۶۳۹ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، ۹ میلیون تومان کفاره غیر عمد و ۲۹۴ میلیون تومان کفاره عمد بوده است.

 

رفیعی بیان کرد: جمع آوری زکات فطریه تا پایان هفته جاری ادامه دارد و  این مبلغ همچنان افزایش پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون موفق به پرداخت فطریه و کفاره نشده‌اند، می‌توانند از طریق کد دستوری # ۵*۸۸۷۷* تلفن همراه نسبت به پرداخت اقدام کنند، ادامه داد: همچنین تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد و استفاده از اپلیکشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از دیگر روش‌های غیرحضوری پرداخت فطریه و کفارات است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآورشد: سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد که امسال نیز هدف‌گذاری براساس ۴۰ درصد جمعیت یعنی ۳۲۷ هزار نفر است.

 

رفیعی با تأکید بر اینکه هر کدام از مبالغ فطریه سادات، فطریه عام، کفاره عمد و کفاره غیر عمد باید به شیوه و دستور شرعی مخصوص خود هزینه شوند، گفت: در همین راستا وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیات ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.

کد خبر 1056556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha