لاریجانی: به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم/مسئله مهم ایجاد وفاق، وحدت و همبستگی ملی در کشور است

علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات و پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات با اشاره به اینکه به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کند، گفت: مسئله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: سوال مهم در حال حاضر این است که مسئله امروز کشور چیست. قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می توان به راه حل رسید. سعدی شیرازی می گوید سه چیز پایدار نماند مال بی تجارت، علم بی بهر و ملک بی سیاست.

 

رییس مجالس هشتم، نهم و دهم اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک حکیم بود و رهبران صدر انقلاب اسلامی با عقلانیت پایه های انقلاب اسلامی را سامان دادند پس چرا وضع امروز چنین است؟ چون عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمان های امام، هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کردند و با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آن قدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

 

وی با بیان اینکه به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم، تصریح کرد: در روزهای اخیر به نتیجه رسیدیم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم و دولت من ادامه دولت آقای روحانی نیست به نظر من تعبیر علم بی بهر که سعدی گفت در عدم گفت و گوی داخلی و تبدیل شدن اختلافات به دشمنی ها ظهور پیدا کند عده ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند و این نهایت بی هنری است.

 

وی با تاکید بر اینکه هنر آن است که گام هایمان در طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت اراده قوی تر در بعد ملی برای طرح مسایل کشور باشد، گفت: مسئله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن توسعه فراهم نمی شود و ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی شود. 

 

لاریجانی موضوع دیگر کشور را مسایل پیچیده بین المللی و منطقه ای عنوان کرد و گفت: این مسایل به زندگی مردم لطمه می زند. هدف اصلی سیاست خارجی باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد. تجربه کشورهایی که در 20 سال اخیر جهش اقتصادی داشتند، نشان می دهد که سیاست خارجی و اقتصاد آنها یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است لذا خیلی روشن است که جهش تولید و پرش اقتصادی داخلی نیازمند با ثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است.

 

وی اضافه کرد: نباید هر روز مسئله جدیدی را ایجاد کنیم که هزینه آن برای مردم و زندگی شان باشد. ملت به افراد رای می دهند که هر نوع مشکلات همانند مسایل پیچیده بین المللی را حل کنند نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و یا اینکه با طرح مسایل فرعی مشکلات مردم بیشتر شود و عده ای آن را نردبانی برای هوس های سیاسی پوپولیستی خود قرار دهند.

 

رییس سابق مجلس با تاکید بر اینکه صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد، تصریح کرد: رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم و نه اینکه در داخل شعار دهند ما نفت را با زحمت بفروشیم و پول آن در حساب های خارجی بلوکه شود. این چه نفعی برای ملت ایران دارد و چه تاثیری در زندگی آنها می گذارد؟

 

وی خاطرنشان کرد: حکمرانی مطلوب در گروی شعار کمتر دادن و قدرت اجرایی قوی تر است. با بی ارادگی در حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی توان مسایل مورد نیاز کشور را در صحنه بین الملل حل کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از طرف دولت قصد دارید در انتخابات شرکت کنید، گفت: این خط تخریبی است که شروع کرده اند. هر کس ایده های خاص خود را دارد من راه سومی را برای اداره کشور در نظر گرفته ام. دولت من ادامه دولت آقای روحانی نیست و سبک و سلیقه من نیز برای اداره کشور متفاوت است.

 

لاریجانی همچنین در رابطه با آینده برجام گفت: امیدواریم موضوع برجام و مذاکرات به نتیجه برسد تا فضای تنفسی برای اقتصاد کشور فراهم شود.

 

وی در مورد مهمترین اولویت های سیاست خارجی کشور گفت: ما باید روابط هوشمندانه ای با غرب و روابط قوی ای با شرق و روابط دوستانه ای را با همسایگان داشته باشیم و از فضای دیپلماسی برای استقرار صلح و توسعه اقتصادی در کشور استفاده کنیم و از این طریق است که می توانیم فشار را از روی زندگی مردم برداریم.

 

کد خبر 1056573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha