آغاز فعالیت های بین المللی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» در کشورهای عرب زبان

قلیچ خانی از آغاز فعالیت های بین المللی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با برگزاری دوره های قرآنی در کشورهای عرب زبان خبر داد.

«محمدرضا قلیچ خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: فعالیت موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» به صورت بین المللی از رویکردهای این موسسه بوده که گام های نهایی آن برداشته شده است.  

 

مدیر موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» از تشکیل جلسه ستاد بین المللی حفظ تخصصی قآان کریم ویژه کشور های عربی خبر داد و افزود: این جلسه با حضور مسئولین و اساتید 2 مجموعه حفظ «نور الثقلین» و «دارالتحفیظ الهادی (ع)» در شهر بوشهر برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جلسه مذکور با موضوعیت برگزاری دوره های مجازی حفظ تخصصی قرآن کریم در کشورهای عربی از جمله عراق، کویت، عمان، اردن، لبنان، سوریه، عربستان، فلسطین، یمن و... با همکاری 2 موسسه «نور الثقلین» و «دارالتحفیظ الهادی (ع)» صورت گرفته است.

 

قلیچ خانی در پایان به زمان آغاز نام نویسی در این طرح اشاره کرد و گفت: ثبت نام دوره های بین المللی حفظ تخصصی قرآن کریم به همت این موسسه قرآنی از خردادماه امسال آغاز می شود.

 

مدیر موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اداره شدن این مجموعه به صورت غیر دولتی و با کمک و همیاری خیران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد:‌ از آنجایی که این مجموعه به صورت مردمی اداره می‌شود و هزینه های آن توسط مردم و خیرین تامین می‌شود.

 

به گزارش شبستان، موسسه قرآنی «دارالتحفیظ الهادی (ع)» از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز و تاکنون موفق به تاسیس و توانمندسازی ۹ شعبه در سه استان کشور شده است.

 

فعالیت های این موسسه در حفظ و فراگیری کلام الله مجید به اقشار مختلف جامعه بوده و تربیت ۱۵۰ حافظ کل قرآن و همچنین تربیت ۲۲۰ استاد قرآن از جمله افتخارات موسسه قرآنی «الهادی (ع)» بوده است.

 

هم اکنون ۵۰۰ قرآن پژوه از اقشار مختلف اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، کاسب، معلم، پرستار، پاسدار و... با  نام نویسی در این موسسه قرآنی مشغول به حفظ قرآن هستند.

 

طرح دهم‌های ۱۰ تومانی الهادی (ع) در این مجموعه راه اندازی شده که طی این طرح مردم می توانند دهم هر ماه به نیت امام دهم، با حداقل ۱۰ هزار تومان جهت ترویج فعالیت های قرانی سهیم شوند.

 

مردم می توانند جهت کمک به این مجموعه هدایای خود را به شماره کارت موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی (ع)  واریز کنند و در ثواب یکصد ختم قرآن در طول هفته سهیم شوند.

کد خبر 1056629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha