مزار امامزادگان ذخیره معنوی برای اسلام و بشریت است

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه مزار امامزادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است گفت: مزار امامزادگان ذخیره معنوی برای اسلام و انقلاب و بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام «ستارعلیزاده» در مراسم افتتاح بنای جدید آستان سید یحیی کلرود رحیم آباد اشکورات، گفت: فرهنگ اسلامی و آموزه های اهل بیت را مدیون امامزادگان هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، امام زادگان را پرچمدار دینداری، اخلاق اسلامی و جریان انقلابی دانست و گفت: هرجا امامزاده ای وجود دارد مردم آن منطقه متدین تر و انقلابی تر هستند.

 

وی با اشاره به وجود 940 بقعه متبرکه و مزار شریف امام زادگان در گیلان، اظهار داشت: مزار امام زادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.

 

علیزاده بقاع متبرکه و مزار امام زادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه خواند و خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه به عنوان امانتی بین مردم هستند تا مردم به یاد ائمه بیفتند.

 

وی با بیان اینکه مفاخر بزرگی از منطقه اشکورات تقدیم اسلام  شده است، گفت: علمای فقه و فقاهت ما تربیت یافتگان مکتب امامزادگان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان مزار امام زادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست و گفت: تکریم امام زادگان، پاسداشت راه نورانی ائمه هدی و تعظیم شعائر الهی است.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سازمان اوقاف با اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح بقاع و امامزادگان تلاش کرده این امکان را به قطب فرهنگی جامعه تبدیل کند.

 

علیزاده با اشاره به اینکه این اماکن معنوی خیمه گاه اهل بیت، انقلاب و ولایت است، گفت: خدمت در بقاع متبرکه و امامزادگان برکات و خیرات فراوان برای فرد به دنبال خواهد داشت.

 

 وی تاکید کرد: مزار امامزادگان ذخیره معنوی برای اسلام و انقلاب و بشریت هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت:  ترویج و گسترش احکام اسلامی در جهان امروز نتیجه تلاش امامزادگان و علمای اسلام است.

 

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم مزار امامزادگان رونق و آبادانی در خور شان خود را داشته باشد.

 

علیزاده با قدردانی از کمک خیران و مردم منطقه کلرود برای نوسازی بنای آستان امامزاده یحیی، گفت: روحیه معنویت گرایی و خیرخوانه در جامعه ما همچنان زنده و پویاست.

 

گفتنی است، آستان امام زاده یحیی کلرود با کمک ۲ میلیارد تومانی خیرین محلی و به همت گروه جهادی پیامبر اعظم طی دو سال ساخته شده است. در این مراسم حجت الاسلام حبیبی، امام جمعه رحیم آباد و جمعی از محسئولان محلی نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

کد خبر 1056704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha