مساجد تنها مامن فلسطینی ها در روزهای بمباران غزه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی مردم غزه را مجبور کرده است تا در بحبوحه بیماری همه گیر کرونا به مساجد و مدارس پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «trtworld»،سازمان ملل تخمین زده است که حدود 10 هزار فلسطینی به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه های خود در غزه شده اند.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیوینستی مردم غزه را مجبور کرده است تا در بحبوحه بیماری همه گیر کرونا به مساجد و مدارس پناه ببرند.

 

در این بیانیه آمده است : بیمارستان ها و دسترسی به خدمات بهداشتی و آب بستگی به برق دارد و کمبود برق در غزه ممکن است جان بسیاری از فلسطینی ها را به خطر بیندازد.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقامات اسرائیلی باید بلافاصله به سازمان ملل و شرکای بشردوستانه آن اجازه دهند سوخت ، غذا و تجهیزات پزشکی وارد کنند و نیروهای انسانی را برای کمک به مردم غزه مستقر کنند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است همه طرف ها باید به قوانین حقوق بشری و انسانی بین المللی پایبند باشند.

 

این دفتر بار دیگر درخواست دبیرکل سازمان ملل «آنتونیو گوترش» را برای تنش زدایی فوری در محاصره غزه تکرار کرد.

 

دست کم 126 فلسطینیاز جمله 31 کودک و 20 زن توسط نیروهای اسرائیلی کشته و 900 نفر دیگر زخمی شده اند.

 

رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته با بمباران شدید غزه را هدف قرار داده و این امر خسارت زیادی به ساختمان های مسکونی در آن منطقه وارد کرده است.

 

طی یک ماه گذشته در حالی که شهرک نشینان اسرائیلی به دنبال حکم دادگاه در خصوص اخراج خانواده های فلسطینی به شیخ جراح هجوم آورده اند تنش ها در این منطقه از قدس شرقی اشغالی افزایش پیدا کرده است.

 

فلسطینی های معترضبه وضعیت موجود ساکنان شیخ جراح نیز توسط نیروهای اسرائیلی هدف قرار گرفته و تهدید به اخراج شده اند.

 

اسرائیل در طول جنگ اعراب و اسرائیل 1967 بیت المقدس شرقی را اشغال کرد و کل شهر را در سال 1980 ضمیمه سرزمین های اشغالی کرد ، اقدامی که هرگز توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

کد خبر 1056723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha