شریعتمداری: با اندیشه اصلاحگرانه برای تقویت نظام، در عرصه انتخابات حاضر می‌شوم

وزیر تعاون پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اندیشه اصلاحگرانه برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ،گفت: انتخابات ریاست جمهوری و حق انتخاب مردم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی  و مظهر " خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری" است. این ایام ، زمانی است که هر آنکه به توسعه و پیشرفت ایران و حق زیستن با آرامش و عزتمند ایرانیان می اندیشد باید نسبت به مسئولیت خود به ایران ، مردم و نظام عمل کند.

 

وزیر تعاون اظهار داشت: اینک من محمد شریعتمداری فرزند نورالدین با استعانت از خداوند باری تعالی و با اندیشه اصلاحگرانه برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران ، در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوم . نه به این دلیل که خودپسندانه توانمندی‌های دیگران را منکر شوم و نه به این دلیل که بخواهم با سراب قدرت آرامش و آسایش مردم را سلب کنم و نه به این دلیل که نسبت به مشکلات و چالش های کشور بیگانه هستم ، بلکه می آیم چون  تنگ نظری در اداره کشور را شایسته ایران متکثر، متنوع و بزرگ نمی دانم، می‌آیم تا حاکمیت قانون را پاس بدارم، سیاست را با زندگی مردم اشتی دهم و دولت رفاه فراگیر  تشکیل دهم .

 

وی با بیان اینکه مردم از کشمکش مداوم مدیران خسته و فرسوده اند گفت: مردم  رئیس جمهوری نمی خواهند که با طرح مطالبات انحرافی و غیر ممکن به اختلافات دامن زند ، بلکه به دنبال رئیس جمهوری هستند که برای مشکلات اصلی و ضروری آنها راه حل داشته باشد. آمده ام تا با همراهی مردم و اصالت دادن به گفت‌و‌گو، مدارا و تحمل ، به منازعات و جدلهایی که امید به اینده را می کشد پایان دهم و دولت گفت و گوی اجتماعی فراگیر ، اصلاحگر و کارافرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم. 

 

وی ادامه داد: باور دارم تا زمانی که  محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه است و امید و اعتماددر حال فروپاشی است هیچ برنامه و وعده سیاسی اقتصادی محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: آمده ام هم میدان و هم دیپلماسی را با رعایت اصول سه گانه عزت حکمت و مصلحت در خدمت زندگی مردم و عزت ایرانیان  قرار دهم.- می آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود ، از آنها که بیکار شده اند حمایت کنم ، مسکن و تامین اجتماعی  برای همه مردم ایران بویژه کارگران را با همراهی خودشان تامین کنم و تضمین امنیت اقتصادی و کفایت مستمری و تکریم بازنشستگان را تداوم  بخشم. 

وزیر تعاون گفت: می دانم هزینه های آموزشی دهک های ثروتمند کشور 60 برابر دهک های فقیر است. آمده ام تا عدالت آموزشی را برقرار کنم تا فرزندان این سرزمین از سیستان و بلوچستان تا خوزستان از کرمان تا کرمانشاه از تحصیل باز نمانند ، می آیم تا آموزش با کیفیت و بیمه کامل درمانی برای ایرانیان را بجای بیمه های تکمیلی گروه های خاص  را برای همه ایرانیان محقق سازم. وی‌ دامه داد: آمده ام تا اشتغال جوانان فقط در حده وعده و شعار باقی نماند،می آیم تا اشتغال جوانان وطن ، مسائل و مطالبات صنعتگران ، کشاورزان  ، کارفرمایان ، معلمان ، ورزشکاران ، دانشجویان ، دانشگاهیان و هنرمندان در هیاهو و نزاع های سیاسی فراموش نشود. 

شریعتمداری گفت: می دانم مردم از بورکراسی اداری به ستوه آمده اند ، می آیم تا به به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه خاتمی و جوانگراترین وزیر کابینه دوازدهم با تکیه بر جوانگرایی نخبگانی ، شفافیت و پاسخگویی ، نظام اداری را نوسازی کنم . متعهد هستم زنان و جوانان از همه اقوام و مذاهب در کابینه من بیشترین سهم را داشته باشند . همانگونه که در وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی عمل کردم.

وی با بیان اینکه هیچ پیوند وفاداری ، بدون تامین حقوق اساسی مردم پابرجا نمی ماند ، آمده ام تا از حقوق همه اقوام دفاع کنم .آمده ام با بوجود آوردن احساس  مشترک برابری و تعلق پایدار بین همه اقوام و مذاهب  این سرزمین ، یکپارچکی ملی و سرزمینی و توسعه پایدار ایران را تضمین کنم. آمده ام با ایجاد برابری و عدالت مبتنی بر قانون اساسی  و گام دوم انقلاب حقوق اساسی زنان در عرصه های فرهنگی اجتماعی و مشارکت در فرایند توسعه را پاس بدارم.

وی ادامه داد: زنان و دختران سرزمینم به طور تاریخی انواع بی عدالتیها و تبعیض را شاهد بوده اند آمده ام از رکن رکین جامعه یعنی خانواده حمایت کنم و حقوق اساسی در عرصه های فرهنگی اجتماعی و مشارکت انان در فرایند توسعه را پاس بدارم.

 

وی تاکید کرد: حفظ جان و سلامت مردم بر هر مصلحتی اولی است. آمده ام تا با کمک پزشکان و پرستاران شریف میهنم برنامه کامل و 7 محوری ، واکسیناسیون عادلانه وشفاف را اجرا و با اتخاذ سیاست های کارآمد برگرفته از نظرات کارشناسان و صاحب نظران آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس منحوس را مهار کنم.

 

وی بیان کرد: متعهد  هستم همه آنچه به مردم می گویم  بازنمای اندیشه ، دانش و سوابق اجراییم در 40 سال گذشته باشد . برای کسب رای نه دروغی می گویم ، نه فریبی می دهم . می آیم تا برای دفاع از حقوق اساسی مردم این سرزمین برای دفاع از  آزادی ، استقلال ، امنیت و همه آرمان هایی که بهشتی ها، چمران ها، صیاد شیرازی ها ، بابایی ها ، خرازی ها ، باقری ها ، باکری ها ، همت ها ، جهان آراها و سلیمانی ها در پای آن جان داده اند تا پای جان دفاع کنم.

کد خبر 1056794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha