بیش از ۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند

ریاحی گفت: ۵۹۵ مرکز فعال علمی کاربردی در سطح کشور وجود دارد و در مراکز علمی کاربردی بیش از ۱۶۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا ریاحی بختیاری» عصر امروز (شنبه 25 اردیبهشت) در جشنواره انتخاب مدرسان برتر سال 1400 در واحدهای استانی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد: 34 هزار 759 مدرس در سطح دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که 25 هزار نفر از این مدرسان واجد الشرایط برای جضور در جشنواره مدرس برتر شدند.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: پرونده های مدرسان برتر به استان ها ارسال شد و بنا شد که تنها یک درصد از مشمولان به عنوان مدرسان برتر شرکت داده شود که لذا  257 مدرس انتخاب شدند که  از بین آنها 130 نفر در 6 گروه مختلف به عنوان مدرس برتر انتخاب شدند.

 

ریاحی یادآور شد: دانشگاه به دنبال تهیه سند دوم راهبردی خود است و در تلاش است تا سال 1404 برنامه ای برای ارتقاء و جایگاه علمی کاربردی تدوین کند که این سند به سرانجام رسیده است و در فروردین امسال نهایی شده است.

 

وی افزود: بنا است براساس این سند راهبردی دانشگاه پیشگام و مرجع در تامین نیروی ماهر و کارآفرین و پاسخگوی نیازهای آموزشی پژوهش کابردی و فناوری شود.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز داشت: پنج هدف کلی در سند راهبردی دانشگاه علمی کاربری در نظر گرفته شده که شامل  افزایش سهم دانشگاه به عنوان تربیت کننده منابع انسانی مورد نیاز توسعه استانی و محلی، ارتقای هویت مداری و مسئولیت پذیری دانشگاه علمی کاربردی استان، تعمیق عقلانیت اقتصادی و آینده نگری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، حرکت دانشگاه به سوی سازمانی شایسته چابک و پویا و دانشگاه کارآفرین با رویکرد بین المللی است.

 

ریاحی خاطرنشان کرد: 595 مرکز فعال علمی کاربردی در سطح کشور داریم و در سال گذشته 27 مرکز جدید نیز راه اندازی شده است و در این مراکز بیش از 160 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

 

وی به  مهمترین برنامه های مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربری اشاره کرد و افزود: تدوین دستوالعمل انتخاب مدرسان، سطح بندی و ارزیابی مدرسان، الکترونیکی کردن قرارداد مدرسان حق التدریسی، ارزیابی سطح کیفی مدارسان و غیره از جمله مهمترین برنامه های مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربری است.

کد خبر 1056799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha